دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با برنا

مجلس یازدهم اهتمام زیادی برای رفع مشکلات کسب و کار و مجوز دارد

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۲۱:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۳۱۰۵۷۴
مجلس یازدهم اهتمام زیادی برای رفع مشکلات کسب و کار و مجوز دارد
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره علت کندی صدور مجوزهای کسب و کار در کشور گفت: خیلی از دستگاه‌ها که مرتبط با صدور مجوز کسب و کار هستند در بین آنها هماهنگی وجود نداشته و ندارد.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا اظهار داشت: با تاکیدی که رهبری در ارتباط با بحث تسهیل حوزه صدور مجوز کسب و کار در حوزه تولید و صنعت داشته اند در لایحه بودجه 1401 دولت پیش بینی کرد و در کمیسیون تلفیق هم تصویب و در نهایت در صحن علنی مجلس مصوب شد. مسلما قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و یکسان شدن مرجع صدور مجوزها می تواند در این مسیر خیلی موثر و کار ساز باشد. 

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: صدور مجوز برای کسانی که مراجعه کننده هستند در شرایط فعلی سخت و زمان بر است و می توان با تسهیل گری در این مسیر و یکسان کردن مرجع صدور مجوزهای کسب و کار بخش عمده مشکلات موجود در این مسیر را برداشت. 

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهم تر از وضع کردن قانون برای جلوگیری از ادامه این روند بخش نظارت بر قانون است. 

بهروزی‌فر ادامه داد: دستگاه‌هایی که مسئول هستند باید قانون را اجرا کنند. اگر نهادهای مربوطه بخواهند در این مسیر تعلل کنند و یا جزیره ای عمل کنند به نحوی که سرمایه گذار و کار آفرین وقتی برای صدور مجوز مراجعه می کند او را در مسیر بروکراسی و پیچ و خم اداری قرار دهند دستگاه های نظارتی باید بر این مسئله نظارت کنند. 

وی افزود: مجلس در این زمینه بیشترین مسئولیت را در راستای حسن اجرای قانون دارد البته مجلس یازدهم اهتمام زیادی به حل مشکل صدور مجوزهای کسب و کار دارد. 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر دستگاه های نظارتی در حوزه فعال باشند دلال و مافیایی که در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار قرار دارند و عملا رفتار و حرکاتشان باعث می شود جلوی افراد کارآفرین گرفته شود باید با آنها مبارزه کرد و مطمئنا با نظارت درست، قوانین سنجیده و یکسان شدن پنچره صدور مجوزهای کسب و کار جلوی رانت خواری در حوزه صدور مجوزها گرفته می شود. 

وی خاطر نشان کرد: این تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاثیر صددرصدی در بالا بردن اشتغال دارد  چون در حال حاضر غالب کارآفرین ها معتقدند که امنیت سرمایه گذاری ندارد و به همین دلیل اقدام به راه‌اندازی مشاغل نمی‌کنند و در نتیجه با مشکل مواجه می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز