مدیرعامل سایپا خبرداد

تولید ۶۵۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱ توسط گروه سایپا / عرضه بیش از ۴۷ هزار خودرو در دو ماه پایانی سال

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۸:۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۰۶۱۱
تولید ۶۵۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱ توسط گروه سایپا / عرضه بیش از ۴۷ هزار خودرو در دو ماه پایانی سال
مدیرعامل سایپا گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته سال آینده ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سایپا تولید خواهد شد که ۶۰۰ هزار دستگاه آن تولیدی و ۵۰ هزار دستگاه هم خودروهای CKD خواهد بود.

به گزارش برنا، "محمد علی تیموری" مدیرعامل سایپا بعد از بازدید وزیر صمت از این کارخانه در خصوص برنامه تولید ساپیا در سال آینده و روند تکمیل خودروهای ناقص این شرکت گفت: در ۲۳ دی سالجاری تعداد خودروهای کف پارکینگ سایپا در اوج و تعداد ۸۰ هزار دستگاه بود که بعد از دستور وزیر صمت این میزان به ۴۹ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و تا شب عید این میزان به ۴۴ هزار دستگاه می رسد. 

وی در ادامه توضیحات خود افزود: تا اردیبهشت سال آینده قرار است تعداد خودروهای کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه برسد.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: تولید متوسط سایپا در سالجاری ۱۲۵۰ دستگاه بوده اما در ۲ ماه اخیر به ۱۱۰ دستگاه رسیدیم که دلیل آن ۱۲ هزار میلیارد تومان خواب سرمایه در کف پارکینگ بود.

تیموری همچنین گفت: بالاترین میزان تحویل خودروها در بهمن و اسفند و به میزان ۴۷ هزار دستگاه بود‌ این در حالی است که از هفته دوم عید نوروز هم تحویل خودرو به مردم داریم.

وی تصریح کرد: از ۱۴ فروردین سال آینده برنامه لازم را برای تولید ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در روز داریم این در حالی است که برنامه کلی سایپا برای تولید خودرو در سال آینده ۶۵۰ هزار دستگاه است که ۶۰۰ هزار دستگاه آن تولیدی و ۵۰ هزار دستگاه هم خودروهای CKD است. 

بعد از اظهارات مدیرعامل سایپا، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت خطاب به وی گفت: باید از روز اول سال ۱۴۰۱ گارانتی خودروهای سایپا و ایران خودرو طبق فرمان ۸ ماده ای رییس جمهور از ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر برسد.

وزیر صمت همچنین خطاب به مدیرعامل سایپا خواستار تداوم قطعات حساس شد که تیموری اعلام کرد ۶۰۰ هزار قطعه حساس را در ۶ ماه دوم سالجاری خریداری کردیم که در شرکت ایرانی در اسفند ماه روزی ۵۰۰ قطعه به ما می داد و همه قطعات حساس را در ۲ ماه ابتدایی سال آینده تحویل می گیریم.

نظر شما