تولید ۵۰ درصد سوخت هوایی کشور توسط پالایشگاه تهران

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۳۶۳۷
تولید ۵۰ درصد سوخت هوایی کشور توسط پالایشگاه تهران
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و پالایشگاه تهران گفت: این پالایشگاه ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت مورد نیاز ناوگان هوایی کشور را تولید و تامین می‌کند.

به گزارش برنا به گزارش وزارت نفت، حامد آرمان‌فر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت و پالایشگاه تهران، گفت: این پالایشگاه ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت مورد نیاز ناوگان هوایی کشور را تولید و تامین می‌کند.

وی روز سه‌شنبه (نهم فروردین ماه) افزود: روزانه ۲۵۰ بشکه نفت، خوراک مورد نیاز پالایشگاه تهران است و از همین رو نیز سهم ۱۳ تا ۱۴ درصدی در سبد سوخت کشور دارد.

مدیرعامل پالایش نفت و پالایشگاه تهران یادآور شد: با این وجود، به‌لحاظ رعایت استانداردهای جهانی، طبق کنترل‌های آزمایشگاه معتمد و مجرب‌ مستقر در شرکت،‌ ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت هوایی کشور در پالایشگاه تهران تولید می‌شود.

آرمان‌فر اظهار کرد: سهم تولید بنزین یورو ۵ این پالایشگاه کمتر است و امید می‌رود با راه‌اندازی واحد تولید بنزین یورو ۵ با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورو بتوان این رقم را افزایش داد.

وی مدت زمان مورد نیاز برای اجرا و بهره‌برداری خط تولید بنزین یورو ۵ را ۳۹ ماه اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۰ ماه از زمان آغاز اجرای آن سپری می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت و پالایشگاه تهران تصریح کرد: این طرح پنج زیر پروژه دارد که با راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی (CCR)، امکان تولید بنزین یورو ۵ فراهم و اجرای آن سبب رفع مشکلات و معضلات انباشتگی و افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه و سرانجام سبب افزایش تولید بنزین خواهد شد.

آرمان‌فر یادآور شد: در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» همراه و همدل، با عزم راسخ، توکل، تفکر و تلاش، نوید بخش تولیدات جدید ملی و دانش‌بنیان در پالایشگاه تهران خواهیم بود که به‌زودی نتایج اقدام‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: این طرح به‌منظور ارتقای کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی شرکت، مطابق با استاندارد یورو ۵، افزایش بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران به‌میزان ۱۴ درصد با کیفیت استاندارد یورو ۵ و افزایش سودآوری یک دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی با تکیه‌ بر توان داخلی و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار اجرا می‌شود.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می‌کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز