برنا بررسی کرد

گرانی و تورم، بزرگترین دغدغه مردم آمریکا

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۷:۲۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸۸
گرانی و تورم، بزرگترین دغدغه مردم آمریکا
وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که معیار تورم مطلوب فدرال رزرو نشان می‌دهد که فشارهای قیمتی طی ماه فوریه تشدید شده و به بالاترین سطح سالانه‌ی خود از سال ۱۹۸۳ تا کنون رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و افزایش قیمت انرژی، میزان رشد قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه گذشته (فوریه) به ۸ درصد نزدیک شد که این رقم طی چهار دهه گذشته بی‌سابقه است.


بدون احتساب قیمت مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت مخارج مصرفی شخصی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با افزایشی ۵.۴ درصدی مواجه شد که بزرگترین جهش قیمتی از آوریل ۱۹۸۳ به این طرف است.


با احتساب گاز و خواروبار، شاخص PCE با افزایشی ۶.۴درصدی روبرو شد که شدیدترین جهش از ژانویه ۱۹۸۲ تا کنون است.


انتظار می‌رود که جنگ در اوکراین تورم کلی را حتی بیشتر کند. اقتصاددانان از این بیم دارند که یک بحران طولانی‌مدت نه‌تنها می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد، بلکه فشارهای تورمی را که قبلاً در بخش وسیعی از اقتصاد ریشه دوانده است، بیشتر کند.

3716694

الکس ورود، مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری آمریکای شمالی، با اشاره به سناریوی کاهش رشد و افزایش قیمت‌ها، گفت: «کلمه اصلی رکود تورمی است. اگرچه او گفت که هنوز مشخص نیست که آیا چنین فضایی ایجاد می‌شود یا نه و در مقابل آن بانک مرکزی آمریکا چگونه واکنش نشان خواهد داد.»
بر اساس گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا در توییتی نوشته بود: متنفرم که این را بگویم اما ما به افزایش فوری تولید نفت و گاز نیاز داریم. جنگ در اوکراین عرضه سوخت را محدود کرده و قیمت‌های بنزین را بالا برده است.


مردم آمریکا بیشتر از همیشه نگرانند
نگرانی‌ها درباره آمریکایی‌های کم درآمد بیشتر شده است. نزدیک به هشت تن از ۱۰ آمریکایی در خانوارهایی که کمتر از چهل هزار دلار در سال دارند، می‌گویند نگران بضاعت مالی داشتن یا هزینه‌های ترابری هستند. بیش از شش تن از هر ۱۰ آمریکایی نیز می‌گویند نگران تامین هزینه‌های پیش بینی نشده پزشکی (۶۶ درصد)، اجاره یا رهن مسکن (۶۳ درصد) و غذا (۶۲ درصد) هستند.


نظرسنجی کی اف اف نشان داد که بیشتر آمریکایی‌ها (۷۱ درصد) در زمینه منابع مالی خود، دست کم برخی نگرانی‌ها را درباره برخورداری از توان مالی برای هزینه‌های سوخت و دیگر هزینه‌های ترابری بیان کرده اند. ۵۸ درصد نیز هزینه‌های پیش بینی نشده پزشکی را مهم می‌دانند. ۴۷ درصد هزینه غذا و ۵۰ درصد هزینه‌های ماهانه انرژی را دغدغه خود بیان می‌کنند. در فوریه سال ۲۰۲۰ تنها ۴۰ درصد نگران پرداخت هزینه سوخت بودند و ۳۸ درصد نگرانی هزینه‌های انرژی و ۳۴ درصد درباره غذا بودند.
انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز