نماینده آق قلا و گرکان در گفت گو با برنا مطرح کرد

استانداران قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را جدی بگیرند

۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - ۰۷:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۵۳۷۱
استانداران قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را جدی بگیرند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره میزان موثر بودن تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: مفاد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس خوب است و کارشناسی شده انجام شده است با مروری بر موانع گذشته در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار تلاش شد این قانون جنبه شعاری نداشته باشد.

غلامرضا منتظری در گفت گو با برنا در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما از تصویب این قانون که هدف ما از سیدا این قانون این بود که به صورت ۱۰۰ درصدی این مصوبات اجرایی شود تا شاهد مشکلات فعلی در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار نباشیم.

 این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: مشکل ما همیشه حوزه اجرا است یکی از دلایلی که به آن کمتر توجه می شود این است که دستگاه‌های متولی تا چه حد به این قانون عمل می‌کنند بعد از ابلاغ این قانون باید نظارت دقیقی بر ارگانهای عمل کننده بر این قانون انجام شود.

 منتظری در ادامه تاکید کرد: باید موانع موجود در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار احساس شود احصا شود این موانع در حوزه های مختلف مثل فرهنگی سیاسی اقتصادی و غیره متفاوت است باید این موارد دقیقاً شناسایی شود.

 این نماینده مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این در حوزه صدور مجوزها باید یک تقسیم کار شکل بگیرد و این موانع و مشخص شود که در سیستم اداری این موانع را چه نهاد و چه ارگانی باید برطرف کند.

 این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: در ادامه باید به پرسشگری و مطالبه گری در حوزه تحصیل صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت اگر مدیر یک وزارتخانه بعد از مشخص شدن ریل گذاری و چهارچوب این موارد باید پیگیر اجرایی شدن آن باشد.

 این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: ما متاسفانه شاهد هستیم که شعار پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار را داریم ولی در حد شعار باقی مانده و مردم و تولیدکنندگان باید هفت خوان رستم را طی کنند تا بتوانند مجوز بگیرند.

منتظری اعلام کرد: بسیاری از سرمایه گذاران به جایی رسیده که فقط دوست دارم کسب و کارشان توسط یک نفر خریداری شود تا از این فرآیند راحت شوند.

وی در ادامه گفت: این سیری که در حال حاضر برای مجوزهای کسب و کار طی می‌شود تولید کننده را اذیت کرده است و تولیدکننده از پا درآمده است برای گرفتن مجوز.

 این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با تاکید بر اینکه ما تجربه های موفقی را در جهان داریم گفت: هدف ما رسیدن به این تجربه های موفق از طریق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

 منتظری در ادامه تاکید کرد من امیدوارم که استانداران این بحث را جدی بگیرم و در راستای تسهیل مجوزهای کسب و کار حرکت کنند.

 منتظری در ادامه تاکید کرد: البته مجلس هم وظیفه دارد که بر اجرای آن نظارت کند و تیمی را برای نظارت بر آن تعیین کند ما برای پرواز به دو بال قانون و نظارت نیاز داریم و اعتقاد داریم که با لحن نظارتی مجلس تا حد مطلوب خود فاصله دارد و باید این خلأ را پر کرد قانون خوب نیازمند نظارت خوب است و اگر هر دو آن اتفاق بیفتد می توانیم بیش از گذشته شاهد تحول باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز