عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

سنگ اندازی در مسیر مجوز آنلاین کسب و کارها/ سامانه پنجره واحد، رانت و بروکراسی‌ها را حذف می‌کند

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۸۵۱۵
سنگ اندازی در مسیر مجوز آنلاین کسب و کارها/ سامانه پنجره واحد، رانت و بروکراسی‌ها را حذف می‌کند
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره میزان موثر بودن تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در از بین رفتن موانع موجود در ایجاد شغلهای جدید گفت: مهمترین مصوبه ای که مجلس در سال 1400 داشت همین تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود.

سید محسن دهنوی در گفت گو با برنا اظهار داشت: اگر این قانون اجرا شود می‌تواند سهم بسیار جدی و بالایی در بهبود شاخص سهولت راه اندازی کسب و کارها ایران در بین کشورهای جهان داشته باشد.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در حال حاضر یکی از موانع اصلی راه اندازی کسب و کار ها همین مجوزهای کسب و کار است جوانان در حال حاضر برای گرفتن مجوز باید یک الی دو سال فقط زمان برای گرفتن مجوز مصرف کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و یکسان شدن یکسان شدن و الکترونیکی شدن پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار می تواند نقش موثری در از بین بردن رانت و بروکراسی اداری گسترده در مسیر اعطای مجوزها داشته باشد.

 دهنوی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افراد دارنده امضاهای طلایی در مسیر اجرای آن سنگ اندازی خواهند کرد یا خیر گفت: طبیعتاً سنگ اندازی هایی در مسیر ایجاد و اعطای مجوزهای کسب و کار از سوی این افراد خواهد شد. زیرا منافع افراد زیادی به خطر خواهد افتاد.

نماینده مجلس یازدهم افزود: ولی باید این مسیر را طی کنیم. اگر می خواهیم فضای کسب و کار را اصلاح کرده و بهبود ببخشیم باید این مسیر سخت را طی کنیم و چاره ای جز تحمل مشکلات آن را نداریم.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته در این مسیر حمایت مردم فعالان کسب و کار جوانان فارغ التحصیلان متخصص را نیز می‌توانیم داشته باشیم اگر تاکنون فعال همراهی فعالین فضای مجازی مردم و کمپین های مختلف برای پیشبرد این قانون را نداشتیم شاید تا همین میزانی که هم اکنون پیشرفت کرده‌ایم نیز جلو نمی رفتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز