نفت سنگین ایران حدود ۲۰ دلار گران شد

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۱۹:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۸۶۰۲
نفت سنگین ایران حدود ۲۰ دلار گران شد
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۲۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در مارس به ۱۱۲ دلار و ۴۰ سنت رسید که ۱۹ دلار و ۳۶ سنت معادل ۲۰.۸ درصد در مقایسه با ۹۳ دلار و چهار سنت در فوریه، افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به این تاریخ، به ۹۷ دلار و ۵۵ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۶۰ دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک در مارس برای سومین ماه متوالی رشد کرد و ۱۹ دلار و ۵۳ سنت معادل ۲۰.۸ درصد در مقایسه با فوریه افزایش یافت و به ۱۱۳ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون به ۹۸ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۰ دلار و ۲۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور، در مارس به ۲۸.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۵۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با فوریه افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد اما در لیبی، نیجریه و کنگو کاهش داشت. تولید نفت ایران ٧٠٠٠ بشکه در روز در مارس نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۲.۵۳۹ میلیون بشکه در روز به ۲.۵۴۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

انتهای پیام/

نظر شما