تأمین ۶۵ درصد نهاده‌های کشاورزی از سامانه بازارگاه

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۲۱:۴۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۸۶۲۷
تأمین ۶۵ درصد نهاده‌های کشاورزی از سامانه بازارگاه
مدیرعامل یک شرکت بورسی کشاورزی گفت: 65 درصد نهاده‌های مورد نیاز تولید خود را از سامانه بازارگاه و بقیه را از بازار آزاد تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد از زیر مجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید با حضور اکثریت سهامداران در محل سالن شهید مفتح برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم غلامی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه در سال گذشته 71 میلیارد تومان سود خالص قرار بود به دست بیاوریم که در عمل 75 میلیارد تومان سود به دست آمد و با تصمیم مجمع 60 میلیارد تومان از این سود بین سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام به زودی واریز می‌شود.

وی افزود:‌ طبق مصوبه هیأت مدیره قرار شده است به  ازای هر سهم 25 تومان سود واریز شود البته سود حاصل شده شرکت به ازای هر سهم 311 ریال است که باقیمانده سود صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود.

غلامی همچنین گفت: 20 درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاران خرد است که سود آنها از طریق سجام واریز می‌‌شود. 

مدیرعامل زشریف گفت: طبق تصمیم مجمع اعضای هیأت مدیره شرکت شامل سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایه‌گذاری کوثر، شرکت ساختمانی کوثر، مجتمع گوشت ماهان و شرکت مرغک به مدت 2 سال انتخاب شدند.

به گفته وی، پاداش هیأت مدیره 200 میلیون تومان با مصوبه مجمع در نظر گرفته شد و برای حق حضور اعضای غیر مؤظف هیأت مدیره ماهانه 2.4 میلیون تومان برای دو جلسه در ماه در نظر گرفته شده و همچنین حق جلسه 12 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل این شرکت بیان داشت: این شرکت دارای 900 هکتار زمین زراعی است که عمده محصولات آن به عنوان خوراک دام در دامداری‌های زیرمجموعه استفاده می‌شود و محصولات شیر این دامداری‌ها به شرکت لبنیاتی رابتا که آن هم زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است عرضه می‌شود. 

غلامی گفت: با وجود اینکه 65 درصد نهاده‌های کشاورزی را از سامانه بازارگاه خریداری می‌کنیم 35 درصد بقیه از بازار آزاد تهیه می‌شود که عرضه‌کنندگان خوراک دام صورتحساب ارائه نمی‌کنند اما از سال آینده تلاش می‌کنیم واحد پولشویی در شرکت مستقر شود تا خرید و فروش محصول به راحتی قابل ردیابی باشد. 

وی همچنین در مورد مطالبات این شرکت گفت: به طور شفاف می‌گویم در مدیریت قبلی مشکلاتی وجود داشته و مطالبات معوقی برای شرکت به وجود آمده است که اولاً از طریق مدیریت حقوقی وصول مطالبات از مراجع دنبال می‌‌شود. همچنین در مرحله بعد کسانی که از داخل شرکت با سومدیریت مطالبات ایجاد کرده‌اند با آنها برخورد می‌شود و تلاش می‌کنیم برای مشتریان از طریق اعتبارسنجی به شناسایی مشتریان خوش‌حساب بپردازیم.

غلامی در مورد سؤال یکی از سهامداران مبنی براینکه چرا محصولات خود را به صورت تضمینی می‌فروشید در حالیکه نهاده‌ها را به نرخ آزاد تهیه می‌کنید، گفت: مهم‌ترین محصولات ما شیر خام است چون مشمول قیمت‌گذاری دولتی است نمی‌توانیم خارج از آن بفروشیم که اگر بیش از آن رقم بفروشیم پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود اما محصول گندم که در تناوب با ذرت دامی کشت می‌شود را به صورت تضمینی به دولت می‌فروشیم. البته اگر مشتری بهتری در بازار آزاد داشته باشد آن را به صورت آزاد هم ارائه می‌کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز