هشدار وزیر نفت درباره نزدیک شدن مصرف روزانه بنزین به ظرفیت پالایش کشور

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۰:۳۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۰۴۹۱
هشدار وزیر نفت درباره نزدیک شدن مصرف روزانه بنزین به ظرفیت پالایش کشور
وزیر نفت درباره نزدیکی مقدار مصرف بنزین و نفت‌گاز به ظرفیت پالایشی کشور هشدار داد و تأکید کرد که ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: خدا را شاکریم در همین مدت کوتاهی که از عمر دوره جدید شهرداری تهران می‌گذرد تحولات بسیار خوبی در سطح شهر تهران رقم خورده و تفکر مطلوبی بر این مدیریت حاکم شده است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شهرداری تهران به‌ویژه در حوزه بهینه‌سازی و مصرف سوخت، ادامه داد: امروز ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف در کشور است که یکی از وظایف وزارت نفت بحث تولید نفت، گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی است تا امنیت انرژی کشور تأمین شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود و اگر اتفاق نیفتد تولید در صنعت نفت دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: پارسال در فصل سرد حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین در شبکه داشتیم و روزانه حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب هم کسری گاز داشتیم، به همین دلیل مجبور شدیم گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها را محدود کنیم تا جوابگوی تأمین گاز بخش خانگی و تجاری باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز