زنگ خطر برای اقتصاد آمریکا

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۰:۴۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۰۴۹۸
زنگ خطر برای اقتصاد آمریکا
گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی آمریکا در دو سال آینده را ۳۵ درصد پیش‌بینی کرده است.

به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس، در گزارشی تحقیقاتی نوشت که فدرال رزرو در تشدید سیاست‌های پولی برای کاهش تورم بدون رکود در ایالات متحده، به اندازه کافی با دردسر روبرو خواهد شد. این تحلیلگر احتمال انقباض اقتصادی را در حدود ۳۵ درصد در دو سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

بر اساس این گزارش، چالش اصلی این تنظیم کننده، کاهش اختلاف میان عرضه بالای شغل و نیروی کار کم است. فدرال رزرو باید با سخت‌تر کردن شرایط مالی به اندازه کافی برای کاهش فرصت‌های شغلی بدون افزایش شدید بیکاری، رشد دستمزدها را با سرعتی مطابق با هدف تورم ۲ درصدی خود کاهش دهد. هاتزیوس گفت ممکن است رسیدن به نتیجه بی‌دردسر دشوار باشد، زیرا کاهش بزرگ در شکاف شغلی-کارگر در ایالات متحده تنها در طول تاریخ در دوران رکود رخ داده است. این الگوهای تاریخی نشان می‌دهد که ظاهرا فدرال رزرو با مسیر سختی روبرو است.

با این حال، به گفته این اقتصاددان ارشد، رکود اجتناب ناپذیر نیست زیرا نرمالیزاسیون پساکرونا در عرضه نیروی کار و قیمت کالاهای بادوام به فدرال رزرو کمک خواهد کرد. او گفت که کشورهای گروه ۱۰ اقتصاد پیشرفته هم چنین مسیری در پیش رو دارند. به گفته هاتزیوس، ۱۱ تا از ۱۴ چرخه انقباض در ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم با رکود دو ساله همراه شد. با این حال، تنها ۸ مورد از آنها را می‌توان تا حدی به تشدید سیاست مالی فدرال رزرو نسبت داد. وی احتمال رکود اقتصادی آمریکا در ۱۲ ماه آینده را حدود ۱۵ درصد پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز