پوتین، انگلیس را به دردسر انداخت؟!

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۰۹:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۱۸۹۷
پوتین، انگلیس را به دردسر انداخت؟!
نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که جنگ اوکراین باعث بالارفتن شدید قیمت مواد غذایی، کمبود برخی اقلام خوراکی و اجرای سیاست جیره‌بندی در فروشگاه‌های انگلیس شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ سوپرمارکت های سراسر انگلیس برای خرید روغن خوراکی توسط مصرف کنندگان به علت مشکلات زنجیره تامین ناشی از جنگ اوکراین محدودیت وضع کرده اند.

 فروشگاه تسکو اجازه می دهد مشتریان سه بطری و فروشگاههای ویتروس و موریسون اجازه می دهند مشتریان فقط دو بطری روغن خریداری کنند.

 اتحادیه خرده فروشان انگلیس در توضیح این ماجرا اعلام کرده است محدودیت ها موقتی بوده و هدف، تضمین دردسترس بودن روغن برای همه مشتریان است.
بخش عمده روغن آفتابگردان انگلیس از اوکراین وارد می شود و محدودیت ها هم در خصوص همین کالا علاوه بر روغن زیتون اعمال شده است.

به گفته مسئولان، بخش های مختلف در تلاش هستند تولید روغن خوراکی جایگزین را افزایش دهند تا تاثیر این محدودیت ها را بر مردم به حداقل برسانند.
طبق داده های اخیر قیمت روغن خوراکی هفت درصد افزایش یافته و در مقایسه با سال قبل یک چهارم بیشتر شده است


پوتین، انگلیس را ورشکسته کرد؟
تانک ها و موشک های روسیه که اوکراین را محاصره کرده اند منابع غذایی و زندگی مردم اروپا، آسیا و آفریقا را که به مزارع حاصلخیز منطقه دریای سیاه وابسته هستند تهدید می کنند.

انگلیسی‌ها معتقدند بعد از جنگ روسیه و اوکراین که موجب شد فشارهای اقتصادی ناشی از این جنگ بر آنها اعمال شود وضعیت زندگی آنها به شدت به هم خورده تا جایی که هم شرایط امروز را با ۵۰ سال قبل مقایسه می‌کنند.

مصرف کنندگان انگلیسی معتقدند وضعیت اقتصادی آنها به جای بهبود نزول کرده و انتظار دارند این شرایط ادامه پیدا کند.

نکته جالب توجه در این است که برخی از مراکز بین المللی نظر سنجی های ماهانه‌ای داشتند که در این نظر سنجی ها فقط یک اقتصاددان انگلیسی معتقد بود وضعیت اقتصاد انگلستان تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار گیرد.


انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز