رئیس سازمان دامپزشکی کشور

حذف ترجیحی تاثیری بر قیمت واکسن و داروهای دامی ندارد / مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای دامی حذف شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۳:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۷۴۲۷
حذف ترجیحی تاثیری بر قیمت واکسن و داروهای دامی ندارد / مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای دامی حذف شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی و تاثیر بر قیمت دارو، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیکی دامپزشکی نخواهد داشت تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته قیمت بخش از دارو و واکسن این بخش کاهش خواهند یافت و مواد اولیه، دارو و واکسن به مقدار کافی تأمین شده است، بنابراین دامداران و مرغداران نگرانی در این بخش نداشته باشند.

به گزارش برنا، "سید محمد آقامیری" رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشستی خبری پایان طرح ۶۵ روزه ملی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی با اشاره به کمبود عرضه مرغ در روزهای پایانی سال 1399 گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در طرح  تشدید نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی در ایام نوروز 1401و ماه رمضان  به اندازه کافی محصولات پروتئینی در انبارها و سردخانه های کشور ذخیره شده بود و نگرانی  بابت تامین این کالاها وجود نداشت و جو متعادل و آرامی بر بازار حاکم بود.

وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در تاریخ دامپزشکی در کشور اجرا شد و در سنوات گذشته به این صورت بود که طرح از ابتدای نوروز شروع می‌شود و تا انتهای تعطیلات ادامه داشت اما امسال حدود ۱۴ روز زودتر شروع شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تمام کشتارگاه‌ها کشور در تمامی  ایام تعطیلات  عید فعال بودند و در روز اول سال نیز در هر استان یک کشتارگاه فعال بود تا کمبودی در خصوص عرضه محصولات پروتئینی در بازار ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام حدود ۴۱۶ هزار گزارش بازدید ارائه شد، گفت: 1300 کارشناس سازمان دامپزشکی کشور روزانه کار نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی را انجام می‌دادند و تعداد بازدیدها نسبت به رمضان سال گذشته ۷۶ درصد، تعداد موارد ارجاعی به دستگاه قضا ۷۵ درصد و میزان فرآورده‌های ضبط شده در مراکز بسته‌بندی، عرضه و کشتارکاه‌ها ۳۹ درصد افزایش پیدا کرد.

آقامیری با بیان اینکه حذف ارز ترجیهی و تاثیر بر قیمت دارو، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیکی دامپزشکی نخواهد داشت تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته قیمت بخش از دارو و واکسن این بخش کاهش خواهند یافت و جای نگرانی برای دامداران، مرغداران و فعالان این حوزه نیست و مواد  اولیه داوریی و واکسن بیش از اندازه مصرف داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: برخی از داورهای وارداتی در صورتی تایید سازمان دامپزشکی کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود تا نوسانی در قیمت این داورهای ایجاد نشود و وارد کنندگان تنها ۳ درصد عوارض گمرکی پرداخت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست سازمان دامپزشکی برای تنوع‌بخشی به مبادی واردات گوشت به کشور اشاره کرد و گفت: برای تنوع‌بخشی و حذف انحصار و توسعه امکان رقابت، سازمان دامپزشکی این سیاست را دنبال می‌کند و در این راستا ما برای واردات گوشت قرمز گوساله که همواره از برزیل انجام می‌گیرد، با کشورهایی از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه توافقاتی انجام دادیم که در صورت کسری، واردات را از این کشورها نیز انجام دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور میزان نیاز به گوشت را سالیانه بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن گوشت در داخل کشور تولید می‌شود و تقریباً ۱۰۰ هزار تن آن را وارد می‌کنیم اما سال گذشته فقط حدود ۳۷ هزار تن گوشت آن هم از کشور برزیل وارد شد.

آقامیری میزان تولید گوشت مرغ را نیز ۲.۵ میلیون تن اعلام و اضافه کرد: متوسط سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ما بیش از ۲۹ کیلوگرم برای هر نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز