آغاز به کار بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۸۳۶۰
بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه نفت امسال که مطابق با دوره‌های پیش از شیوع بیماری کرونا اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، صبح امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) از دقایقی پیش با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه، شرکت ملی نفت و صنایع بالادستی در سالن ۸ و ۹، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سالن ۱۰ و ۱۱، پتروشیمی و صنایع مرتبط در سالن A ۳۸، گاز و صنایع مرتبط، لوله و پوشش لوله و شیرآلات در سالن ۳۸، پالایش و پخش و صنایع مرتبط در سالن ۵، ماشین‌های دوار در سالن ۲۷، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در سالن ۷ و انجمن‌های تخصصی نفت و دیگر شرکت‌ها هر یک در سالن‌های جداگانه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان است.

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و بیست و ششم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، میزبان ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی یا نمایندگی شرکت‌های خارجی خواهد بود.

شرکت‌های حاضر در این دور از نمایشگاه افزون بر شرکت‌های ایرانی، ملیت‌هایی از ۱۱ کشور جهان شامل ایتالیا، اسپانیا، امارات، کره‌جنوبی، سوئیس، آلمان، اوکراین، آفریقای جنوبی و بلژیک خواهند بود؛ همچنین نمایندگان بلندپایه‌ای از شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

شرکت‌ها در قالب ۹۰۸ غرفه جانمایی شده‌اند و دلیل تفاوت بین شمار شرکت‌ها و تعداد غرفه‌ها حضور چند شرکت در بعضی از غرفه‌هاست.

از میان ۹۰۸ غرفه یاد شده، ۸۱۵ عنوان مربوط به شرکت‌ها، ۲۳ عنوان مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، ۷۰ شرکت‌ دانش‌بنیان، نوپا و پارک‌های فناوری است.

در این نمایشگاه ۸۲۸ غرفه در فضای سرپوشیده و ۸۰ غرفه نیز در فضای باز جاگذاری شده‌ است.

از مجموع ۴۴ شرکت خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و ششم نفت، ۱۳ شرکت خارجی، ۱۲ شرکت نمایندگی خارجی و ۱۹ شرکت داخلی ارزی – ریالی هستند.

بر این اساس، کل متراژ زیر پوشش جانمایی شده ۳۷ هزار و ۹۶۰ متر مربع است؛ از این مساحت ۳۱ هزار و ۹۴۴ متر مربع مختص غرفه‌های ریالی داخل سالن، ۸۵۶ مترمربع غرفه‌های ارزی داخل سالن، ۶ هزار و ۱۶ متر مربع فضای باز ریالی و ۱۷۴ مترمربع فضای باز ارزی نمایشگاه خواهد بود.

آیین گشایش رسمی با مهمانی ویژه از مجمع کشورهای صادرکننده گاز

در آیین گشایش رسمی نمایشگاه که قرار است امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود، سفیران ۲۲ کشور و نمایندگانی از شرکت‌های خارجی حضور خواهند داشت.

محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) سخنران ویژه آیین گشایش رسمی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خواهد بود.

نمایشگاه بیست‌وششم به شکل موضوعی دسته‌بندی شده است و شرکت‌های مرتبط  با هر حوزه فعالیت به‌صورت تخصصی در سالن‌های ویژه خود و متمرکز جانمایی شده‌اند.

در این  دور از نمایشگاه ۲۳ دانشگاه و مرکز پژوهشی در کنار ۷۰ شرکت دانش‌بنیان، نوپا (استارت‌آپ) و پارک فناوری حضور دارند و تازه‌ترین یافته‌ها، محصولات و توانمندی‌های خود را برای حل مشکلات صنعت نفت عرضه می‌کنند.

در کنار این موارد، ۲۷ نشست تخصصی با محور شرکت‌های دانش‌بنیان، سیاست‌گذاری انرژی، آینده بازار گاز، ابزارهای جدید تأمین مالی و دیگر مسائل تخصصی در صنعت نفت برگزار خواهد شد.

در این نشست‌ها، نیازهای صنعت نفت به تفکیک بخش‌های بالادست و پایین‌دست این صنعت در قالب هشت نشست تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهد شد تا برای رفع این نیازها، ظرفیت این شرکت‌ها فعال شود.

افزون بر این، در نمایشگاه نفت، به‌عنوان یک رویه دائمی، مدیران ارشد صنعت نفت برنامه‌های آینده این صنعت را برای اصحاب رسانه و کارشناسان علاقه‌مند به تحولات این صنعت بازگو می‌کنند تا امکان برنامه‌ریزی برای مشارکت طرف‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاران، شرکت‌های کوچک و بزرگ و سازندگان تجهیزات و امثال آنها در این برنامه‌ها فراهم شود.

نمایشگاه صنعت نفت یکی از مهم‌ترین محل‌های بازاریابی کالاها و خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در صنعت نفت ایران است و به‌همین دلیل همواره از این نمایشگاه استقبال فراوانی می‌شود.

نمایشگاه صنعت نفت بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور و بزرگ‌ترین نمایشگاه نفت خاورمیانه است و در بررسی روند حرکت شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، افزایش توانمندی‌ها و ورود این شرکت‌ها به حیطه‌های فتح نشده صنعت نفت به‌وضوح قابل مشاهده است.

بر خلاف نمایشگاه دور پیش که با حضور کمرنگ‌تر شرکت‌ها همراه بود، در نمایشگاه بیست‌وششم ترافیک حضور شرکت‌ها را شاهد هستیم که نشان می‌دهد هر زمان که فعالیت صنعت نفت رونق گیرد، در عمل بخش بزرگی از اقتصاد صنعتی کشور نیز به حرکت درآمده و وارد فضای رونق می‌شود.

در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگ اکتشاف و تولید  (E&P)، پیمانکاران بزرگ عمومی  (GC)، شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز، شرکت‌های سرمایه‌گذار، شرکت‌های EPC و فراساحل، تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی، ماشین‌های دوار (توربیون، پمپ، کمپرسور) تولیدکنندگان شیرآلات صنعتی و لوله، تولیدکنندگان تجهیزات برق و ابزار دقیق و مخابرات، تولیدکنندگان تجهیزات فرآیندی، صنایع پایین‌دستی در حوزه پالایش و پتروشیمی و انجمن‌های تولیدی حضور فعالی دارند.

مذاکرات دو جانبه (B to B) و بازاریابی کالاها و خدمات عرضه شده در این نمایشگاه از جمله فعالیت‌هایی است که در قالب این رویداد به‌صورت پرشمار انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما