مهلت ارائه شماره شبا بانکی جاماندگان سود سهام عدالت تاپایان اردیبهشت ماه

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۸:۵۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۹۲۸۲
مهلت ارائه شماره شبا بانکی جاماندگان سود سهام عدالت تاپایان اردیبهشت ماه
معاون فناوری‌های شرکت سپرده‌گذاری گفت: سهامداران عدالت که سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند شماره شبای خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، تعدادی از سهامداران عدالت به دلیل اینکه شماره شبای حساب بانکی آنها مشکل داشته و یا مسدود بوده و یا اینکه اصولاً شماره شبایی به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده‌اند، نتوانستند سود مربوط به سهام عدالت خود را در اسفند ماه 1400 دریافت کنند.

در این زمینه محمود حسنلو معاون فناوری‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ارتباط تلویزیونی گفت: کسانی که شماره شبا خود را اعلام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را برای واریز سود سهام عدالت اعلام کنند.

وی همچنین در مورد اینکه چگونه ممکن است افرادی در سال‌های قبل سود سهام عدالت گرفته‌اند، اما در اسفند ماه سال گذشته نتوانستند سود دریافت کنند گفت:‌برخی از این حساب‌ها از طرف بانک به عنوان حساب راکد، مسدود شده یا برخی از بانک‌های ادغامی در بانک سپه مربوط به مشمولان سهام عدالت بوده‌اند که شماره شبای جدید معرفی نشده است، به هر حال همه کسانی که نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، با ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام و یا از طریق سامانه سهام عدالت نسبت به معرفی شماره شبای حساب خود اقدام کنند.

معاون فناوری‌های سمات این را هم گفت:‌مهلت ارائه شماره شبا و یا ویرایش شبای جدید تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری است و سودهای باقیمانده سهامداران بعد از اعلام شماره شبا واریز می‌شود.

حسنلو همچنین در مورد اینکه اگر سهامداران عدالت نتوانند در مهلت مقرر شماره شبا اعلام کنند، آیا سود آنها به جای خود محفوظ می‌ماند گفت:‌بله، سود سهامداران عدالت نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محفوظ است و در بازه‌های مختلف که اعلام می‌شود، به محض معرفی شماره شبای حساب بانکی فرد دارنده سهام عدالت سود آنها واریز می‌شود.

وی همچنین در مورد سود سهام مشمولان فوت شده عدالت گفت:‌ کسانی که فوت می‌کنند شماره حساب آنها نیز بلافاصله مسدود می‌شود و امکان واریزی وجه وجود ندارد قرار است با کمک قوه قضائیه وارثان فوت شدگان سهام عدالت شناسایی شوند و هم خود سهام عدالت و هم سودهای متعلقه بین وراث تقسیم و توزیع شود، هنوز این سامانه مربوطه راه‌اندازی نشده است، اما فعلاً وراث سهام عدالت باید صبر کنند تا این مسأله به صورت جمعی حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما