عمان در ایران مرکز لجستیک کالا ایجاد می‌کند

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۲۴۴۸
عمان در ایران مرکز لجستیک کالا ایجاد می‌کند
عمان در ایران مرکز لجستیک راه‌اندازی می‌کند تا به این ترتیب کالاهای خود را با استفاده از راه‌آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز منتقل کند.

به گزارش برنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی ریلی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر سفرهای متعددی به کشورهای مختلف داشته‌ایم، اظهار کرد: در این زمینه با کشورهای ارمنستان، عراق، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان توافقات خوبی داشته‌ایم. در این راستا دیروز نیز در سفر به عمان یک توافق خوب در حوزه حمل و نقل دریایی و ترکیبی امضا شد.

وی افزود: بر این اساس عمانی‌ها در ایران مرکز لجستیک راه‌اندازی می‌کنند تا به این ترتیب کالاهای خود را با استفاده از راه‌آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز منتقل کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر امروز هر چه سریع‌تر توافقات با کشورهای همسایه را ساماندهی نکنیم، برای کشورهایی که نیازمند استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقل ما دارند، از قافله عقب می‌مانیم.

قاسمی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات حوزه ریلی ما بخش واگن و ریل است گفت: این توانمندی در کشور وجود دارد که این بخش را توسعه دهیم. سازندگان ایرانی توانایی تولید انواع واگن را دارند و در این بخش هیچ نیازی به واردات نداریم.

وی بیان کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در هر حجمی که بخواهیم واگن در کشور تولید کنند به تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده‌ایم ظرفیت تولید واگن را افزایش دهند چرا که قراردادهای جدیدی با آنها امضا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با یادآوری اینکه در حوزه حمل و نقل باری خیلی عقب هستیم از ظرفیت جنگ اوکراین برای جابجایی بار ترانزیتی روس‌ها خبر داد و گفت: فردا (چهارشنبه) معاون نخست وزیر روسیه به ایران می‌آید و جلسه‌ای با آنها برگزار خواهیم کرد.

قاسمی همچنین با بیان اینکه امروز حجم باری که از ایران می‌تواند عبور بکند بیش از 20 میلیون تن است، تصریح کرد: این به معنی درآمدزایی 20 میلیارد دلاری برای ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما