وزیر اقتصاد

بانک سپه از آزمون ادغام بانک‌ها سربلند بیرون آمد

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۷:۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۲۵۹۸
بانک سپه از آزمون ادغام بانک‌ها سربلند بیرون آمد
مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه بانکداری و سند برنامه تحول راهبردی بانک سپه در افق 1404 با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل بانک سپه در سالن همایش های بانک سپه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از "سیستم یکپارچه بانکداری و سند تحول راهبردی بانک سپه در افق ۱۴۰۴" اظهار کرد: سیاست‌گذاران کشور طی  سه سال گذشته مسئولیت مهمی را بر دوش بانک سپه قرار دادند و امروز می‌توان با اطمینان عنوان کرد که بانک سپه در ایفای این مسئولیت سربلند بیرون آمده است.

وی ادامه داد: پیگیری و اجرای اقدامات در خصوص ادغام بانک ها و موسسه اعتباری با طراحی، اجرا و مدیریت پیوسته و مستمر لازم دارد که بانک سپه گام ‎‎های موفقی در این خصوص برداشته اشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در زمان اجرای ادغام بانک‌ها افراد بسیاری نگران تبعات آن در حوزه اقتصادی و اجتماعی بودند. اینکه مصوبات روی کاغذ چطور به ظهور برسد و محقق شود، اما هنر مدیریتی بانک سپه باعث شد مسئولیت مهم به خوبی اجرا شود.

خاندوزی تاکید کرد: سیستم یکپارچه بانکداری به عنوان نماد تلاش‌هایی است که در پشت طرح موفق ادغام بانک‌ها در بانک سپه رخ داده است. اجرایی شدن این سیستم در بانک سپه به جهت این که از تحولی در ماورای محاسبات مالی و اقتصادی این بانک و پنج موسسه‌ای که به آن ملحق شدند حکایت دارد،  بسیار مهم و قابل تقدیر است.

خاندوزی با بیان اینکه سند تحول بانک سپه نسبت به ۱۴۰۴ و سال‌های آینده نمادی بر خواستن این بانک است، گفت: تهیه صورت‌های مالی بانک سپه به مفهموم جدید خود، صورت‌های مالی تلفیقی و ترازنامه تلفیقی، نمادی است بر اینکه بانک سپه می‌تواند و این اتفاق فراتر از خواستن است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد:همچنین با برگزاری مجمع بانک سپه می‌توان طی چند هفته آینده می توان بیان کرد که این مشکلات پشت سر گذاشته شده و افق‌های روشنی پیش‌روی بانک سپه خواهد بود.

رونمایی از سیستم یکپارچه بانکداری بانک سپه

تمامی خدمات بانک سپه در قالب سیستم یکپارچه به مشتریان ارائه می‌شود

 "آیت اله ابراهیمی" مدیرعامل بانک سپه در حاشیه مراسم رونمایی ازسیستم یکپارچه بانکداری و سند برنامه تحول راهبردی بانک سپه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سیستم یکپارچه بانکداری در کل شعب بانک سپه پیاده‌سازی و اجرایی شده است و تمامی خدمات این بانک در قالب یک سیستم واحد و یکپارچه به مشتریان ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بانک سپه با اشاراه به اینکه 101 میلیون حساب از سوی مردم در بانک سپه افتتاح شده است گفت: با توجه به به اینکه چند بانک در بانک سپه ادغام شده است این بانک‌ها سیستم مستقلی داشتند و با اجرا شدن این سیستم یکپارچه بانکداری تمامی مشتریان بانک سپه به سادگی و در کوتاه ترین زمان از خدمات این بانک بهرمند خواهند شد.

وی  در مورد اعطای وام با اعتبارسنجی عنوان کرد: همه مشتریان‌ اعتبارسنجی می‌شوند ممکن است افرادی را بشناسیم ولی سابقه‌ای در اعتبارسنجی نداشته باشند باید این مفاهیم توسعه پیدا کند و وام‌های بدون ضامن رابطه مردم و بانک‌ها را شفاف می‌کند.

 ابراهیمی  تاکید کرد: در راستای واگذاری تصدی‌ها و اموال بانک‌ها امسال برنامه داریم حدود 50 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های بانک و شرکت‌ها و سهام مختلف را واگذار کنیم، این واگذاری‌ها شامل دارایی، زمین، ساختمان و شرکت‌ها است که در سه ماه اول امسال 12 هزار میلیارد تومان دارایی واگذار می‌شود و تا آخر سال این رقم به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی همچنین در مورد قانون چک گفت: مجموعه‌ای از اقدامات توسط بانک مرکزی در چند ماه گذشته اعلام شده است که این اقدامات آرام آرام در بانک‌ها پیاده‌سازی می‌شود و ما در این زمینه عقب‌ماندگی نداریم.

ابراهیمی در مورد اعلام اسامی بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران کلان بانکی تعداد زیادی نبودند اما اعلام اسامی آنها اثرگذاری خاص خود را داشت این افراد قبال بانک و در قبال جامعه باید پاسخگو باشند البته بعد از اعلام اسامی برخی از بدهکاران مراجعه کرده و در حال مذاکره برای تعیین  تکلیف پرونده‌های خود هستند.

مدیرعامل بانک سپه در مورد تسهیلات خرد و بدون ضامن عنوان کرد: سال گذشته 35 درصد از وام‌های بدون ضامن در بانک سپه انجام شد و نظام‌هایی تهیه شده است که مردم به سهولت و بدون ضامن به وام‌های خرد دسترسی داشته باشند. در دو ماه امسال هم حجم قابل توجهی وام بدون ضامن و همچنین وام فرزندآوری پرداخت شده است. سال گذشته هم 9800 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

نظر شما