برنت در پی اجماع اروپا برای تحریم نفت روسیه ۱۲۲ دلاری شد

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۰:۳۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۴۸۱۵
برنت در پی اجماع اروپا برای تحریم نفت روسیه ۱۲۲ دلاری شد
قیمت‌های جهانی نفت پس از تحریم ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا افزایش یافت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز (سه‌شنبه، دهم خردادماه) پس از موافقت اتحادیه اروپا برای کاهش واردات نفت از روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و این موضوع نگرانی‌ها درباره محدود شدن بازار را که اکنون برای عرضه به‌دلیل افزایش تقاضا پیش از اوج‌گیری فصل رانندگی (تابستان) در آمریکا و اروپا زیر فشار است، افزایش می‌دهد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه که امروز (سه‌شنبه، دهم خردادماه) پایان می‌یابد، در ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۳ سنت افزایش به ۱۲۲ دلار برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۳۳ سنت افزایش ۱۱۷ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی (WTI) در معاملات امروز ۱۱۷ دلار و ۳۱ سنت برای هر بشکه دادوستد شد که نسبت به معاملات روز جمعه (ششم خردادماه) افزایش ۲ دلار و ۲۴ سنتی نشان می‌دهد.

روز دوشنبه به‌دلیل تعطیلات رسمی ایالات متحده آمریکا شاخص معاملات بازار بورس نیویورک (نایمکس) بسته بود.

سران اتحادیه اروپا در نشست بعدازظهر روز دوشنبه (نهم خردادماه) توافق کردند ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش دهند و به این ترتیب بن‌بست با مجارستان بر سر تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو برطرف شد.

با این حال، از آنجا که بازار نفت پیش از این در شرایط محدودیت عرضه کشف قیمت داشته است، برخی کارشناسان معتقدند سرعت افزایش قیمت نفت ممکن است کند شود.

استفان اینس، شریک مؤسسه مدیریت دارایی اس‌پی‌آی (SPI) به خبرگزاری رویترز گفت: تا حدودی همه اعضای اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت از روسیه موافق بودند و این شرایط نشان از این دارد که بازار پیش از تحریم اتحادیه اروپا علیه مسکو کشف قیمت را پشت سر گذاشته است و عرضه نفت روسیه امسال به مقدار قابل‌توجهی به اروپا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما