جذب سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵ میلیارد دلاری بانک‌ها و هلدینگ‌ها در صنعت نفت

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۵:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۵۴۰۶
جذب سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵ میلیارد دلاری بانک‌ها و هلدینگ‌ها در صنعت نفت
بررسی‌های خبرگزاری برنا نشان می‌دهد که در طول 9 ماه فعالیت وزارت نفت دولت سیزدهم 11 تفاهم‌نامه و قرارداد به ارزش بیش از 15 میلیارد دلار به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزارت نفت ایده جدیدی برای جذب سرمایه‌گذاری در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت را مطرح و پیگیری کرد که این ایده ناظر به تامین مالی ابرپروژه‌های نفتی با سرمایه‌گذاری کنسرسیوم بانکی و هلدینگ‌های صنایع بزرگ است.  پیگیری این موضوع با توجه به محدودیت‌های تحریمی در دستور کار قرار گرفت.

جواد اوجی وزیر نفت درباره ایده جدید تامین مالی پروژه‌های نفتی این گونه توضیح می‌دهد: وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده است و از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌های کشور برای انجام پروژه‌های صنعت نفت استفاده می‌کند.

حال با گذشت حدود 9 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم بد نیست نگاهی به کارنامه وزارت نفت برای جذب سرمایه از کنسرسیوم بانکی و صنایع بزرگ و معرفی طرح‌ها بیندازیم که در جدول زیر آورده شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول نه ماه فعالیت وزارت نفت دولت سیزدهم 11 تفاهم‌نامه و قرارداد به ارزش بیش از 15 میلیارد دلار به امضا رسیده است. 

IMG_20220601_164434_715

جذب سرمایه‌گذاری داخلی درحالی رقم می‌خورد که دولت سیزدهم به طور همزمان برنامه رفع تحریم‌ها و اجرای سیاست منطقه‌محوری را نیز دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز