رشد ۶۰ درصدی واردات ترکیه از ایران در چهار ماه ابتدای سالجاری

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۰:۴۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۰۹۷۶
رشد ۶۰ درصدی واردات ترکیه از ایران در چهار ماه ابتدای سالجاری
صادرات ایران به ترکیه در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۶۰ درصدی به یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۶۰ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی ۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۷۹۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در چهار ماهه نخست امسال رشد قابل توجه ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۷۷۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

ایران نوزدهمین مقصد صادراتی و همچنین نوزدهمین منبع واردات ترکیه در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۱ شناخته شده است.

در ۱۲ ماهه سال میلادی گذشته تجارت ایران و ترکیه با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۵ میلیارد و ۵۹۴ میلیون دلار رسیده بود.


انتهای پیام/

نظر شما