برنامه ریزی برای رشد سه و نیم برابری تولیدات ایران خودرو دیزل/ امکان کاهش سالانه ۱۰ درصدی نقدینگی را داریم

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۱۳۸۲
برنامه ریزی برای رشد سه و نیم برابری تولیدات ایران خودرو دیزل/ امکان کاهش سالانه ۱۰ درصدی نقدینگی را داریم
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: برنامه ریزی برای تولیدات تجاری به میزان ۲۵ هزار دستگاه داشته ایم که سه و نیم برابر سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل امروز دوشنبه ۳۰ خرداد در آیین رونمایی کامیون کشنده آتامان اظهار داشت: امروز بخشی از اقدامات مهندسان و متخصصان کشورمان را رونمایی می کنیم و امروز بعد از گذشت ۶۲ سال با اتاق دماغ دار نارنجی خداحافظی می کنیم زیرا نیاز مشتریان ما تغییر پیدا کرده است. 

وی افزود: یکی از شاخص هایی که نشان می دهد کشوری توسعه یافته است سیستم های حمل و نقل و خودروهای تجاری است. 

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل تصریح کرد: یک میلیون و ۲۳۰ هزار خودرو تجاری در ۶۲ سال گذشته تولید و وارد شده است که در طول این سال ها ۴۲ درصد فرسوده شده و فقط ۳۷ درصد آن از رده خارج شده است.

وی گفت: طبق نظر وزارت راه و بر اساس نیاز به توسعه حمل و نقل و تجارت باید ۱۱ هزار دستگاه جدید وارد چرخه خودروهای تجاری شود.

توسلی مهر گفت: رهبر معظم انقلاب تولید را شاهرراه اقتصاد کشور نامیده اند و وقتی تولید حرکت کند اشتغال زیاد شده و تورم کاهش پیدا می کند و بهره وری و سرمایه در گردش افزایش پیدا می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد خودروهای تجاری دلیل آلایندگی شهرها است و باید ۳۲۱ هزار دستگاه فرسوده را سریعا نوسازی کنیم.

توسلی مهر گفت: اگر همه خودروهای تجاری را در یک دولت نوسازی نکنیم ۴ میلیارد و ۶۲۱ هزار میلیارد لیتر سوخت بیشتری مصرف کرده و آلایندگی بیشتری داشته ایم و اگر تاخیر بیشتری در نوسازی داشته باشیم خسارت بیشتر خواهد بود. 

وی افزود: اشتغال ایران خودرو دیزل ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده بود و یکی از شرکت های بزرگ زیان ده بودند اما با تغییر سیستم و مدیریت و ابزایش تولید عمده مشکلات رفع شده است. 

توسلی مهر گفت: اگر به سمت تولید خودروهای تجاری بیشتری برویم سالانه ۱۰ درصد نقدینگی جامعه را جذب کرده و اثرات مخرب آنرا کاهش می دهیم زیرا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از نقدینگی را جذب کرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰ درصد محصولات مان یک ستاره بالاتر دریافت کرده و به ترکمنستان و کویت و عراق صادرات داشته و رایزنی برای صادرات به آفریقای جنوبی هم داشته ایم.

وی افزود: امسال برنامه تولید ما ۲۵ هزار دستگاه است که سه و نیم برابر سال گذشته است.

توسلی مهر تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی جامعه را جذب کرده ایم که سالجاری به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

توسلی مهر گفت: ۵۶ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران تولید کرده ایم که می گویند پول نداریم با شما تسویه کنیم تا اتوبوس ها را ببریم اما به یکباره متوجه شدیم که هزار میلیارد تومان پول برای واردات اتوبوس های دسته دوم به ترکیه داده اند.
 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز