تجمع مالباختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران/ آیا پای خلف وعده بانک در میان است؟

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۲۰:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۱۷۰۵
تجمع مالباختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران/ آیا پای خلف وعده بانک در میان است؟
حدود ۱۶۰ نفر از مال‌باختگان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران به دلیل عدم رسیدگی در خصوص واگذاری اموال سرقتی خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در تعطیلات خردادماه سارقان به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کردند و محتویات حدود ۲۵۰ صندوق امانت را به سرقت بردند.

تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو‌به‌روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۱۶۸ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

IMG-20220620-WA0019

سرقت در پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوسته و سارقان از طریق درب پشت ساختمان که در داخل پارکینگ داخلی وجود دارد با تخریب و بریدن قفل وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوقی بزرگ و بر هم زدن رمز آن به محوطه صندوق امانات بانک وارد شده اند.

با وجود اینکه در روز سیزدهم خرداد اموال قیمتی و به عبارتی کل دارایی‌های آنها سرقت شد اما هنوز مدیران بانک پاسخگوی نیازهای آنها نیستند و مدام اعلام می‌کنند که موضوع از سوی مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

تجمع کنندگان اعلام کردند که طبق قانون صندوق امانات در کل جهان، بانک تنها یک کلید به همراه صندوق به ما داده و هیچ اطلاعاتی از اموال ما ندارد و این موضوع یکی از مشکلات موجود ماست.

IMG-20220620-WA0025

یکی از مال‌باختگان مدعی شد: حدود ۱۰ روز قبل از وقوع حادثه بسته قابل توجهی از طلا و جواهرات را به بانک آوردم و از مدیران بانک سوال کردم که این بانک متصل به کلانتری و نگهبان است که مسئولان بانک مدعی شدند که این بانک به همه امکانات امنیتی مجهز است و اکنون باید حق و حقوق ما را بانک پرداخت کند.

فرد دیگری از مال‌باختگان گفت: به دلیل اینکه بانک در یک منطقه با امنیت بالا قرار داشته، بسیاری از مردم به بانک اعتماد کردند و مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات و ارز در این بانک نگهداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: اکنون مدیران بانک تنها اسناد و مدارک را به مال‌باختگان پرداخت کردند و خبری از اموال قیمتی از جمله طلا و جواهرات نیست و مدیران بانک مدعی هستند با توجه به نداشتن اطلاعات باید به دادسرای قضایی مراجعه کنید.

IMG-20220620-WA0024

یکی دیگر از مال‌باختگان مدعی شد که این پرونده باید در یک شعبه ویژه قضایی رسیدگی شود.

براساس این گزارش، مال‌باختگان از دستگاه قضا خواستند به این موضوع مهم رسیدگی کند تا تکلیف بازگشت حاصل تلاش یک عمر آنها مشخص شود.

مالباختگان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ضمن شرح واقعه، سه خواسته از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای را مطرح کردند.

در این نامه آمده است: با توجه به دستگیری سارقان کشف اموال مسروقه با عنایت به ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دستور رد اموال مسروقه در اسرع وقت توسط بازپرس پرونده صادر شود همچنین با الزام مقامات بانک ملی مبنی بر پایبندی و اقدامی سریع به همه تعهدات خود نسبت به مالباختاان این بانک دولتی، بخشی از اعتماد نه تنها مالباختگان بلکه عموم افراد جامعه به نظام بانکداری کشور برگردانند.

IMG-20220620-WA0021

در این نامه مالباختگان از رئیس قوه قضاییه درخواست کرده‌اند با توجه به تاراج همه زندگی مالباختگان، رسیدگی بی وقفه و در اسرع وقت به این پرونده که در نوع خود بی سابقه در تاریخ ایران بوده است، انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما