حرکت اولین قطار بین المللی باری از چین به مقصد ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۵:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۲۵۲۹
حرکت اولین قطار بین المللی باری از چین به مقصد ایران
اولین قطار باری بین المللی «عبور از دریای خزر» روز دوشنبه (۳۰ خرداد) از یین چوان در منطقه خودمختار هوی نینگ شیا واقع در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی ایران حرکت کرد تا اولین مسیر باربری دریای خزر از نینگ‌شیا به کشورهای غرب آسیا باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اولین قطار باری چین در روز دوشنبه از ایستگاه جنوبی «یین چوان »منطقه خودمختار «هوی نینگ شیا» چین حرکت کرد که با عبور از گذرگاه هورگوس در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ، قزاقستان و دریای خزر به بندر انزلی ایران می رسد.

قرار است این قطار حدود ۲۰ روز دیگر به بندر انزلی در شمال ایران برسد. 

این قطار دارای ۵۱ کانتینر استاندارد با وزن محموله حدود ۱۴۰۰ تن و ارزش باری بیش از ۳ میلیون و ۶۰ هزار دلار است.

این مسیر جدید در مقایسه با مسیر سابق قطار بین المللی میان یین چوان و ایران، زمان لازم برای انتقال کالا را ۲۰ روز کاهش می‌دهد و در هر کانتینر نیز ۸۹۷ دلار یا ۶ هزار یوان چین صرفه جویی می‌کند. 

به گفته کارشناسان، راه اندازی قطار باربری بین المللی عبور از دریای خزر از نینگ شیا به ایران، یک کانال حمل‌ و نقل بین‌المللی ریلی و دریایی کم‌هزینه بین‌المللی برای نینگ‌شیا و استان‌های اطراف آن به ایران و خاورمیانه ایجاد کرده است که به خروج محصولات داخلی نینگ‌شیا کمک می‌کند و می‌تواند به ارتقای صادرات و واردات محصولات منجر شود.


انتهای پیام/

نظر شما