جزئیات تولید دوباره تندر ۹۰ با مشارکت روس‌ها

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۳۴۴۴
جزئیات تولید دوباره تندر ۹۰ با مشارکت روس‌ها
وزیر صمت گفت: مذاکراتی برای تبادل قطعات خودرو بین ایران و روسیه در جریان است و قرار است مبادلات قطعات در خصوص تولید خودرو تندر 90 انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر صمت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تولید مشترک خودرو با روسیه گفت: گفت‌وگوها با روسیه در حد مبادله قطعات خودرو بوده و گفت‌وگویی درباره تولید پلتفرم مشترک انجام‌نشده است.

فاطمی امین ادامه داد: هم ما تولیدکننده خودروی ال90 بوده‌ایم و هم روسیه این خودرو را تولید می‌کند، بنابراین گفت‌وگوها انجام‌شده تا به‌عنوان‌مثال مبادلات قطعات در خصوص چنین خودروهایی انجام شود.

فاطمی‌امین گفت:‌ یکی از کارکردهای واردات خودرو این است که سبد محصولات ناقص را کامل کنیم؛ اکنون 3 بن‌سازه یا پلتفرم خوب در خصوص خودرو وجود دارد که شامل شاهین، تارا و تندر ۹۰ است.

وی افزود: این سه پلتفرم خوب قیمت‌های بالایی دارند که البته قیمت تندر 90 نسبت به دو مورد دیگر مناسب‌تر است، بنابراین ما باید یک محصول اقتصادی زیر 10 هزار دلار در سبد محصولات نیز داشته باشیم.

وزیر صمت ادامه داد: بر این اساس در برنامه واردات خودرو به دنبال آن هستیم که عمده واردات خودرو مربوط به خودروهای کمتر از 10 هزار دلار باشد.

فاطمی امین بابیان این‌که در میان خودروسازان معتبر اروپایی خودروسازانی وجود دارند که خودروهای باکیفیت و باقیمت زیر ۱۰ هزار دلار تولید می‌کنند، عنوان کرد:‌ قید ما در مورد واردات خودرو، انتقال فناوری و دانش، کیفیت مناسب و استاندارد است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که خودرو را از چه کشوری وارد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز