کشنده اقتصادی آتامان ایران خودرو دیزل جایگزین بنز مایلر می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۵۲۴
کشنده اقتصادی آتامان ایران خودرو دیزل جایگزین بنز مایلر می‌شود
کشنده جدید اقتصادی ایران خودر دیزل با نام آتامان که بر روی پلتفرم مرسدس بنز توسعه یافته و از قوای محرکه مرسدس نیز بهره می‌برد قرار است جایگزین کشنده‌ بنز مایلر شود که بیش از 62 سال در حال تولید در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، کامیون کشنده آتامان محصول جدید ایران خودرو دیزل با اتاق فوتون و با شاسی بنز طراحی شده است که به گفته مدیران این شرکت یکی از مهم‌ترین تولیدات در جهت ایجاد تنوع و تکمیل سبد محصولات ایران خودرو دیزل است.

کامیون آتامان بر اساس برنامه‌های فروش ایران خودرو دیزل قرار است با قیمت رقابتی به بازار عرضه شود و این شرکت در تلاش است با کاهش هزینه‌های تولید این محصول به ارزان‌ترین کِشنده بازار تبدیل کند. همچنین اقدام ایران خودرو دیزل برای تولید کشنده آتامان به دلیل نیاز بازار و مشتریان و الزامات ترانزیتی صورت گرفته است.

ایران‌خودرو دیزل قصد دارد تا پایان سال حدود ۵۰۰ دستگاه از این کامیون را به بازار عرضه کند.

همچنین مدیرعامل ایران خودرو دیزل در مراسم رونایی از کشنده آتامان این محصول را جایگزینی برای کشنده‌های دماغ دار نارنجی رنگ بنز مایلر دانست که بیش از 62 سال با کمترین تغییرات در حال تولید در کشور بوده است. کامیون کشنده آتامان اولین محصول ایران خودرو دیزل بوده که با لوگوی این شرکت به بازار عرضه می‌شود. این کشنده بر روی پلتفرم مرسدس بنز توسعه یافته و از قوای محرکه مرسدس و کابین فوتون بهره گرفته است.

1405991_761

 شرکت خودروسازی فوتون نیز از آغاز تولید کشنده جدید آتامان در ایران خودرو دیزل به عنوان یک نقطه عطف همکاری با این شرکت یاد کرده است که می تواند زمینه گسترش همکاری های جدید بین این دو شرکت را فراهم کند.

مشخصات فنی کشنده آتامان

موتور ۱۲ لیتری توربودیزلی آتامان دارای ۶ سیلندر خطی است و می‌تواند ۴۳۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۲۱۰۰ نیوتن گشتاور تولید کند. گیربکس ZF وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد که از نوع تک‌صفحه‌ای خشک هیدروپنوماتیک بوده  شامل ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب می‌شود.

 

1405973_160

کامیون کشنده آتامان به دلیل برخورداری از موتور معروف Om457‌ LA مرسدس بنز که در بسیاری از محصولات این خودروساز آلمانی نیز استفاده شده در بخش تعمیرات نسبت به رقبای چینی بازار داخل کشور در سطح مناسب تری قرار دارد.

با توجه به اینکه موتور قدرتمند آتامان کاملا در ایران ساخته می‌شود، بنابراین قیمت نهایی این کشنده نیز نسبت به رقبا کمتر بوده و در صورت بروز مشکل در موتور، قطعات آن به‌راحتی در بازار داخلی پیدا می‌شود.

از دیگر مشخصات کامیون کشنده آتامان می‌توان به سیستم ترمز دیسکی در قسمت جلو، سیستم ترمز کاسه‌ای در قسمت عقب، ترمز دستی با ساختار پنوماتیک روی محور عقب و همین‌طور ریتاردر اشاره کرد.

فنر پارابولیک با کمک‌فنر هیدرولیک و میل موج گیر سیستم تعلیق جلوی کامیون را تشکیل می‌دهد. سیستم تعلیق عقب نیز شامل فنر پارابولیک و کمک‌فنر هیدرولیک می‌شود. آتامان می‌تواند باری به وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم را روی محور جلو، و همین‌طور باری حدود ۱۳۰۰۰ کیلوگرم را روی محور عقب تحمل کند.

اتاق و امکانات کامیون کشنده آتامان

 کامیون کشنده آتامان Ataman ایران خودرو دیزل ضمن اینکه جزو کشنده های اقتصادی و ارزان قیمت  بازار کشور قرار می گیرد، تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را ارائه می دهد.

کامیون-کشنده-آتامان-Ataman-ایران-خودرو-دیزل-12

 کامیون کشنده آتامان Ataman دارای امکانات رفاهی و ایمنی از قبیل کابین با دو تخت خواب با آفتابگیر داخلی و خارجی، سیستم تهویه مطبوع، بخاری درجا، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنظیم به صورت بادی و دارای کمربنده ایمنی سه نقطه ای، کروز کنترل و محدود کننده سرعت تا 90 کیلومتر بر ساعت، آینه های جانبی گرمکن دار، چراغ جلو LED، مه شکن جلو و عقب، چراغ پشت کابین برای تعمیرات، شیشه بالابر برقی، تاخوگراف، سانروف برقی، قفل مرکزی، بوق شهری و بادی، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، جعبه ابزار کنار کابین، گرمکن سوخت، بادگیر سقف و جانبی، فیلتر جاذب آب از سوخت، خروجی برق 12 و 24 ولت، اهرم دستی ترمز تریلر، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو، سیستم صوتی با قابلیت تنظیم از روی غربیلک فرمان چراغ روشنایی در روز، چراغ های نشان دهنده سرعت خودرو از بالای کابین، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، ظرفیت مخزن ادبلو 80 لیتر، سیستم سپهتن، شلنگ باد، جعبه کمک های اولیه، مخزن سوخت 800 لیتری و … است.

1405988_493

 اتاق آتامان از نوع سقف بلند مجهز به بالابر هیدرولیکی و دستی بوده و شباهت زیادی به اتاقک فوتون H4 دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
یک ایرانی راننده کشنده
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
سلام خدمت شمامسعولان ایران خودروکه اززحمتکشان هستیند مارانندگان بخصوص خودبنده که نزدیک به (35)سال هست باپدرو عموی بنده که آنهاهم راننده بودند درکشورعزیزمان شبانه روزبدلیل اینکه چرخه حمل و نقل کشورعزیزمان بچرخد باکشندهای که مادیگران هست کارکردیم وبعدازاین همه سال که زحمت کشیده ایم ولی هنوزبخاطرگرانیهای نجومی این کشنده نتوانسته ام حتآیک چرخ یک دستگاه ازاین کشندهارابخرم که لاعقل بعدازاین همه سال زحمت کشیدن دربیابانهای کشورعزیزمان توان خرید کشنده رانداشته ام که شرمند خانوادام نباشم وازخودم بعد این سالهاکارکردن دربیابانها بدلیل گرانیهای نجومی در نجومی توان خریدرانداشته ام (حالادرصورت امکان ازشمامسعولان خواهش می کنم خواهش می کنیم شمارابخدا خواهش می کنم شرایط وخرید ارزان باشرایط قسطی وباپیش پرداختی مناسب وکم درحدی که موقع ثبت نام برای این کشندهامارانندهاباجمع کردن ازطریق فروختن زندگیمان توان ثبت نام راداشته باشیم رالطفآ فراهم کنید که لاعقل رانندگان که بی پول هستند وتوان فراهم کردن پول زیادراندارند رالطفاشماعزیزان شرایط خواهشآفراهم کنیند مارانندگان ازشمابزرگواران مسعول زحمتکش ممنون وسپاسگذارمی شویم اگرانشالاه شرایت خریداین کشندهابرای رانندگان که توان فراهم کردن پول زیادراندارند لطفآفراهم کنید(باتشکر مجید صادقی هستم رانند تریلی یاهمان کشندها از اصفهان عزیزان زحمتکش لطفآشرایت خریدرابرای رانندگان زحمتکش فراهم کنید انشالاه بیاری خدا البته باپیش پرداخت و شرایت آسان برای رانندگان زحمتکش(بزرگواران خداپشت و پناهتان و خدا قوت لطفآ کمک کنیندرانندگان توان خرید راداشته باشند (انشالاه بیاری خدا)
راننده کشنده
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
سلام لطفآ از مسعولین تولید کننده این کشنده بخواهیند قیمت این کشنده را اعلام کنند که مشخص شود آیارانندکان بیچاره توان خرید این ماشین رادارتد یاخیر مثل کشندهای دیگریک قیمت نجومی برای این ماشین درنظرشان هست که فقط سرمایداران و دلالان باید خرید کنند نه رانندگان بیچاره که به نان شبشان نیاز دارند خلاصه آقایان تولید کننده یک قیمتی را اعلام کنید وباشرایتیکه رانندگان توان خرید داشته باشند لطفآ صادقی هستم راننده بیست سال د بیابانه لطفآ کمک کنیند رانندگان توان ثبت نام داشته باشند لطفآ)
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز