تولید و عرضه نفت روسیه کاهش یافت

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۲۱:۲۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۳۵۷۰
تولید و عرضه نفت روسیه کاهش یافت
ظرفیت تولید مازاد جهانی نفت خام در ماه می 2022 کمتر از نصف میانگین سال 2021 بوده است،

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) اخیرا اعلام کرد، ظرفیت تولید مازاد جهانی نفت خام در ماه می 2022 کمتر از نصف میانگین سال 2021 بوده است، زیرا تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال شده است.

EIA برآورد کرد که ظرفیت اضافی در کشورهای غیراوپک تا ماه مه نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است، در حالی که ظرفیت مازاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از 5.4 میلیون بشکه در روز تا می 2022 به 3.0 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. سال قبل

EIA تخمین زده است که تا ماه مه2022، تولیدکنندگان کشورهای غیراوپک حدود 280000 بشکه در روز ظرفیت مازاد داشته اند که نسبت به 1.4 میلیون بشکه در روز در سال 2021 کاهش قابل توجهی داشته است. طبق این گزارش، 60 درصد از رقم می 2021 متعلق به روسیه است.

ایالات متحده و اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین در 25 فوریه، تحریم هایی را علیه صادرات نفت روسیه اعمال کرده اند. این اقدامات شامل کنترل صادرات، ممنوعیت واردات انرژی از روسیه توسط ایالات متحده و ممنوعیت جزئی اتحادیه اروپا برای واردات انرژی است.

در گزارش EIA اشاره ای نشده است که آیا نفت روسیه در ماه مه به چین و هند عرضه شده است یا خیر. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که روسیه، عربستان سعودی را به عنوان تامین‌کننده اصلی چین جایگزین کرده و اکنون تامین‌کننده شماره 2 هند در ماه مه است، زیرا پالایشگاه‌های این کشورها با وجود تحریم‌ها، عرضه‌های با تخفیف را از مسکو دریافت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز