مذاکره برای صادرات مکمل های دارویی و واکسن های دامی ایران به روسیه و ونزوئلا

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۴:۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۳۸۴۱
مذاکره برای صادرات مکمل های دارویی و واکسن های دامی ایران به روسیه و ونزوئلا
مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر از مذاکره با روسیه و ونزوئلا برای صادرات مکمل های دارویی و واکسن های دامی خبر داد و گفت: برخی از کشورهای همسایه هم خواهان این تولیدات هستند که در حال مذاکره با آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهراد زندیه مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر امروز (یکشنبه 5 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و در تشریح عملکرد خود اظهار داشت: تا کنون شرکت های وابسته به نهادهای انقلابی چراغ خاموش حرکت می کردند ولی در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین تلاش کردیم خدمات ارائه شده به مردم و بویژه خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان را بازگو کرده و آنرا تشریح کنیم. 

وی افزود: شرکت شیمی داروی کوثر سال 92 فعالیت خود را در سمنان آغاز کرد و داروهای دامی را به شکل پودری و مکمل های دارویی و کنسانتره تولید کرده است. 

مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر تصریح کرد: در سال 96 این شرکت به موضوع تولید داروی انسانی با منشا گیاهی ورود کرد و 3 دارو تولید شده را روانه بازار کرد که اتفاقا مورد استقبال هم واقع شد. 

وی گفت: مذاکراتی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین روسیه و ونزوئلا که خواهان داروهای انسانی و دامی هستند صورت گرفته است و قرار است مکمل های دامی و کنسانتره به این کشورها صادر کنیم که صادرات مکمل و داروهای انسانی به ونزوئلا و روسیه جدی تر از دیگر کشورها است. 

زندیه افزود: ظرفیت تولید داروی مکمل دامی ظرفیت 2500 تن و 5 هزار تن کنسانتره داریم و اگر لازم باشد در 2 شیفت کاری می توانیم ظرفیت تولید را 2 برابر کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت شیمی داروی کوثر زیر مجموعه هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر و در مجموع بنیاد شهید و امور ایثارگران است که تلاش های زیادی برای استفاده از علوم دانش بنیان ها کرده ایم و در همین راستا 4 طرح دانش بنیان در شرکت در حال اجراست قرار است 4 مشکل صنعت دام را رفع کند. 

مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر گفت: بخش های آزمایشگاهی، تشخیص پزشکی و خوراک دام و طیور هم داریم؛ این در حالی است که تمامی آزمایش های تشخیص پزشکی و خوراک دام و طیور و آبزیان در تهران داریم که با استانداردهای جهانی را دارد. 

وی تصریح کرد: با وجود 300 کارخانه تولید مکمل در کشورمان 4 درصد بازار ایران در تولید مکمل از آن شرکت شیمی داروی کوثر است و برنامه ریز کردیم در سال 1405 این رقم دو برابر شود. 

زندیه اظهار داشت: توانایی تامین کل نیازهای آزمایشگاهی و داروهای دامی و کنسانتره و واکسن برای هلدینگ کشاورزی و دامی کوثر را داریم؛ در ماه خرداد سالجاری میزان فروش مکمل تولیدی در شرکت شیمی داروی کوثر به هلدینگ کشاورزی و دامی کوثر 55 درصد بوده و 45 درصد تولیدات دیگر را هم به خارج از هلدینگ عرضه کرده ایم؛ آستان قدس رضوی و کمیته امداد بزرگترین خریداران تولیدات ما محسوب می شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز