افزایش بحران گرسنگی در کانادا/ از هر ۵ کانادایی ۱ نفر گرسنه است

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۶۳۵
افزایش بحران گرسنگی در کانادا/ از هر ۵ کانادایی ۱ نفر گرسنه است
افزایش تورم و بالا رفتن هزینه مسکن باعث شده یک پنجم مردم کانادا با گرسنگی و ناامنی غذایی مواجه باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در پی تحقیقاتی که از سوی بانک غذای کانادا صورت گرفته نشان میدهد افزایش تورم و بالا رفتن هزینه مسکن باعث شده است تا آمار گرسنگی و نا امنی غذایی در این کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد و افراد زیادی نسبت به گذشتهبه سمت گرسنگی و نا امنی غذایی رفته اند.

این سازمان خیریه اعلام کرده است حدود 7 میلیون نفر، یعنی از هر 5 کانادایی 1 نفر گزارش گرسنگی داده است.

کریستین بردزلی، رییس بانک غذای کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد برای بانک های غذای کانادا، تابستان امسال سخت ترین تابستانی بوده است که در طی 41 سال اخیر تجربه کرده است.

 ­تحقیقات این سازمان نشان می­دهد 61 درصد مردم کانادا از هزینه مسکن گلایه دارند ومعتقدند هزینه بالای مسکن در این کشور مانع از تهیه مواد غذایی است. برخی ادعا می­­کنند هزینه مسکن در طی سال گذشته 2برابر شده است.باتوجه به مشکلاتی که پیشآمده مانند: افزایش سریع تورم،بالا رفتن قیمت  کالاها و خدمات اساسی و همه گیری کرونا، جای هیچگونه تعجبی ندارد که اکنون شهروندان کانادایی بیشتر از گذشته تحت فشار مالی قرار بگیرند.

بزرگ‌ترین نشانه تاثیر تورم بر ناامنی غذایی در کانادا، دلیل مراجعه مردم به بانک‌های غذاست. بردزلی گفت:«در گذشته مردم به‌خاطر نداشتن شغل یا درآمد پایین به این بانک‌ها مراجعه می‌کردند اما طی 6 ماه گذشته کانادایی‌ها به‌خاطر افزایش هزینه مسکن، گاز، انرژی و مواد غذایی با مشکل مواجه شده‌اند. بنابراین باید راه‌حل‌های بلندمدت‌تری برای مبارزه با گرسنگی و ناامنی غذایی در کشور پیدا کرد».

وی عقیده دارد حتی اصلاحات اجتماعی کانادا هم نتوانسته فشارهای جدید تورم و افزایش هزینه مسکن را در سراسر این کشور کاهش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز