آمریکا، قاتل میلیون‌ها شهروند!

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۰:۲۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۴۷۸۵
آمریکا، قاتل میلیون‌ها شهروند!
سقط جنین تفاوتی با قتل یک فرد عاقل و بالغ ندارد و آمریکا تاکنون مجوز قتل میلیون ها نفررا به شهروندان داده است و این اقدام نقض قوانین حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بر اساس حکم تاریخی دیوان عالی ایالات متحده در سال ۱۹۷۳، سقط جنین تا هفته ۲۴ بارداری مجاز بود. این حکم که سقط جنین را امری خصوصی تلقی می‌کرد، یک نقطه عطف در زندگی  زنان آمریکایی به شمار می‌رفت، اما تلاش‌ها از آن زمان تا کنون برای تبدیل این حکم به یک قانون سراسری به دلیل مقاومت محافظه‌کاران ناکام مانده بود و حال، مخالفان حق سقط جنین به پیروزی تاریخی دست یافتند.

سقط جنین در ایالت‌های آمریکا چگونه است؟

ایالت تگزاس سقط جنین را پس از ششمین هفته بارداری ممنوع کرده است. در اوکلاهاما، سقط جنین از نخستین روز بارداری ممنوع است. در فلوریدا نیز هرگونه سقط جنین پس از هفته پانزدهم بارداری جرم محسوب شده و پیامد کیفری دارد. در این ایالت مواردی چون در خطر بودن جان مادر، تشخیص ناهنجاری مرگبار در جنین، تشکیل نطفه در اثر تجاوز یا زنای محارم، از ممنوعیت مستثنی شده‌اند.

 در ۱۳ ایالت دیگر آمریکا هم قوانینی تصویب شده است که طبق آن‌ها، از نخستین روزهای بارداری ممنوعیت‌های گسترده به طور خودکار اعمال می‌شود.

ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک که دموکرات‌ها در آن‌ها حاکم هستند می‌خواهند قانون سقط جنین را حفظ کنند.

لغو قانون سقط جنین در امریکا

بایدن: لغو حق سقط جنین اشتباهی فاجعه‌بار است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حکم دیوان عالی را یک "اشتباه فاجعه‌بار" دانست. بایدن تاکید کرد که از نظر او این حکم تحقق یک "ایدئولوژی افراطی و یک اشتباه غم‌انگیز" است.

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۳ اعلام کرده بود که قانون اساسی آمریکا از آزادی زن برای انتخاب انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های دولتی حمایت می‌کند. اما حکم جدید این دیوان با این دیدگاه در تضاد است. این حکم با شش رای موافق در مقابل سه رای مخالف در دیوان عالی پذیرفته شد.

نقض حقوق بشر با سقط جنین

بنیادی ترین حق بشری که فقط در سایه آن امکان برخورداری از سایر حقوق میسر می شود، حق حیات است که در تمامی اسناد مرتبط با حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است.

لغو سقط جنین

انجمن پزشکی آمریکا اعلام کرد که این سازمان سیاست جدیدی را اتخاذ خواهد کرد که محدودیت‌های سقط جنین را به عنوان موارد «نقض حقوق بشر» به رسمیت می‌شناسد.

اولین بار در منشور ملل متحد به محافظت ازجنین در مقابل سقط اشاره شد. در ادیان توحیدی نیز، سقط جنین منع شده و برای حفظ و حمایت از آن مقرراتی وضع شده است.

همچنین سقط جنین تفاوتی با قتل یک فرد عاقل و بالغ ندارد و آمریکا تاکنون مجوز قتل میلیون ها نفررا به شهروندان داده است و این اقدام نقض قوانین حقوق بشر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز