ارتقای ۱۳ درصدی سطح کیفی سبد محصولات ایران خودرو /کاهش ۳۹ درصدی مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۷:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۴۷۹۱
ارتقای ۱۳ درصدی سطح کیفی سبد محصولات ایران خودرو /کاهش ۳۹ درصدی  مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش
بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سطح کیفی محصولات تولیدی ایران خودرو با رشد ۱۳ درصدی نسبت به میانگین امتیاز محصولات تولیدی سال گذشته در مسیر ارتقای کیفیت و کسب رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در رابطه با بازدید سرزده رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو و ۸ دستور مهم ایشان در حوزه صنعت خودرو، موضوع پراهمیت افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل مطرح شد.

رئیس جمهور تاکید داشتند که هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ ممنوع شود و دستگاه‌های مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.

در راستای تحقق این دستور رئیس جمهور، سیاست گذاری گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص افزایش  کیفیت و ایمنی محصولات به دستاوردهای مهمی رسیده است.  بر اساس  گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بازه زمانی اردیبهشت ماه امسال، براساس کاهش امتیاز منفی صورت گرفته، سطح کیفی محصولات تولیدی ایران خودرو در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به دی ماه سال گذشته و رشد ۱۳ درصدی نسبت به میانگین امتیاز محصولات تولیدی سال گذشته در مسیر ارتقای کیفیت و کسب رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است.

همچنین در گروه خودروهای سبک و وانت نیز رشد ۸ درصدی سطح کیفی محصول نیوپیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل نسبت به دی ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است. ارتقای سطح کیفی سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، منجر به بهبود ۱۰ درصدی شاخص کیفیت خودرو در زمان تحویل در دو ماهه ابتدایی امسال شده است.

تحقق افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو نیز باعث شد شاخص مراجعات یک‌ماهه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش  مربوط به محصولات تولیدی ایران خودرو در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با میانگین سال ۱۴۰۰ کاهش ۳۹ درصدی را تجربه کرده است.

شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) نیز برای تامین قطعات و تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری در ایران خودرو و جلب رضایت حداکثری مشتریان، مدیریت و راهبری شبکه تامین را هم‌سو با سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو در تحقق کمی و کیفی تولید در دستور کار قرار داده است.

همچنین شرکت ایران خودرو در راستای دستور رئیس جمهور در خصوص بسترسازی برای ورود شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی در مقیاس اقتصادی، برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از توان نخبگان و علوم شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده و به گفته مدیرعامل این شرکت استفاده از نخبگان و توان آنها یکی از اهداف مهم این شرکت است.

خطیبی در خصوص برنامه‌های بلند مدت ایران خودرو و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان نیز اظهار داشت؛ در سال ۱۴۰۳ تولید یک و نیم میلیون خودرو هدف‌گذاری شده است که بدون توجه به موضوع مهم شرکت‌های دانش بنیان چنین هدفی امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز