تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه به اروپا غیرقابل تصور نیست

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۰۹:۲۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۵۰۷۳
تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه به اروپا غیرقابل تصور نیست
یک تحلیلگر هشدار داد که گروه 7 باید خود را برای تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه در کوتاه مدت آماده کنند و افزود که این امر می تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد اروپا داشته باشد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری برنا، یک تحلیلگر هشدار داد که گروه هفت باید خود را برای تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه در کوتاه مدت آماده کنند و افزود که این امر می تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد اروپا داشته باشد.

 جفری شات، کارشناس ارشد موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون می‌گوید: «روسیه در حال حاضر به میزان قابل توجهی، جریان گاز به آلمان را از طریق اوکراین کاهش داده است، بنابراین تعطیلی خطوط لوله غیرقابل تصور نیست. البته روسیه نیز مقداری LNG به اروپا می فروشد اما نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است

وی همچنین افزود: «قطع کامل عرضه گاز روسیه حداقل در کوتاه مدت باعث جیره بندی گاز خواهد شد.

گازپروم، تامین‌کننده انرژی روسیه، جریان گاز خود به اروپا را در چند هفته گذشته حدود 60 درصد کاهش داده است. این اقدام آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند را بر آن داشت تا همه نشان دهند که می توانند بار دیگر به زغال سنگ بازگردند.

3909367

اظهارات وی در حالی بیان شد که رهبران ثروتمندترین کشورهای گروه G-7 برای آخرین نشست خود در مونیخ آلمان ملاقات کردند.

شات اخیرا در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی افزود: از آنجایی که فشار جهانی بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین به روسیه فشار می­آورد، پوتین محدودیت هارا بیشترکرده و اروپا با «وضعیت بسیار سختی» مواجه است.

وی افزود: "هر چه خصومت علیه روسیه بیشتر شود، پوتین بیشتر تهدید می‌کند و شاید برای قطع گاز اروپا اقدام می‌کند. من می بینم که این امر زودتر از این اتفاق می افتد.

افزایش نگرانی در اروپا

نگرانی رهبران اروپایی در مورد احتمال قطع کامل گاز از روسیه افزایش یافته است.

آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، قبلاً به دنبال حفظ روابط قوی انرژی با مسکو بود.

آلمان اخیرا اعلام کرد که در حال حرکت به سمت "سطح هشدار" طرح گاز اضطراری خود می­رود، زیرا کاهش جریان روسیه ترس از کمبود عرضه زمستانی را تشدید می کند.

 روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که آلمان به مرحله دوم از برنامه سه مرحله‌ای خود می‌رود – که نشانه‌ای از این است که بزرگترین اقتصاد اروپا اکنون با خطر زیادی کمبود عرضه گاز مواجه است.

اتحادیه اروپا تقریباً 40 درصد گاز خود را از طریق خطوط لوله روسیه دریافت می کند و در تلاش است تا در واکنش به حمله چند ماهه کرملین به اوکراین، وابستگی خود به هیدروکربن های روسیه را به سرعت کاهش دهد.

تهدید این است که قبل از پر شدن ذخایر گاز اروپا، گاز قطع می شود و این تهدیدی برای رشد اروپا خواهد بود و باعث جیره بندی می شود. بنابراین پوتین کارت‌های خود را روی میز می‌گذارد و باید دید که آیا این تهدید را دنبال می‌کند یا خیر.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز