استقبال سخنگوی صمت از تفکیک وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۴۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۵۶۶۶
استقبال سخنگوی صمت از تفکیک وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»
سخنگوی وزارت صمت در حالی با تفکیک وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت» استقبال کرده که به‌نظر کارشناسان این اقدام مانع اصلی مردمی‌سازی اقتصاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، عُمرداستان پرغصه تجمیع و تفکیک حوزه صنعت، معدن و تجارت به درازای قدمت این وزارتخانه کشورمان است و بارها از سال‌ ۱۳۰۸ تاکنون با ادغام و تفکیک و همچنین تغییر نام‌های مختلف دچار تغییر و تحولات ساختاری شده است به‌طوری که طبق آنچه در یادداشت اخیر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجل شورای اسلامی قید شده است، در مجموع تفکیک و یا ادغام‌های حوزه‌های بازرگانی و صنایع برای هفتمین بار اتفاق می‌افتد.
وزارت+صمت

 در تیرماه ۱۳۹۰ به موجب «قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت مصوب ۸ تیر ۱۳۹۰» با هم ادغام شدند که تاکنون ادامه دارد اما اخیر زمزمه‌های تفکیک وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه به گوش می‌رسد که به زعم کاشناسان صرفا زمزمه تفکیک یک وزارتخانه نیست بلکه صدای پای مخالفت با مردمی‌شدم اقتصاد است، مردمی شدن اقتصادی که مورد تاکید رهبر حکیم انقلاب بوده و بارها به این مهم تاکید کرده‌اند.
57881977

حال سخنگوی وزارت صمت در حالی که به‌نظر می‌رسید با چنین تفکیکی مخالفت کند، ضمن استقبال از آن صرفا به بازنشر بخشی از صحبت‌های  سخنگوی دولت درباره تفکیک وزارت صمت پرداخته و توضیح بیشتری نداده است به عبارتی بجای آن که سخنگوی وزارت صمت باشد صرفا بلندگوی اظهارات سخنگوی دولت شده است.

البته سخنگوی صمت که به‌زعم کارشناسان در اقناع افکار عمومی شکست خورده است، بارها مواضع زیگزاگی داشته و داستان تناقض‌آمیز  انتقاد از پراید در تلویزیون و حمایت از صنعت خودرو در بیرون از تلویزیون نشان دهنده سخنگوی صمت نبودن وی است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز