کاهش عرضه گاز روسیه، غول انرژی آلمان را به سمت ورشکستگی برد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۶:۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۶۰۵۹
کاهش عرضه گاز روسیه، غول انرژی آلمان را به سمت ورشکستگی برد
طبق گزارش رسانه ها،شرکت بزرگ انرژی آلمان (یونیپر) به دلیل کاهش عرضه گاز از روسیه آسیب مالی دید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، شرکت بزرگ انرژی آلمان (Uniper)، به دلیل تاثیرات مالی ناشی از کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه و در آستنه ورشکستگی، به دنبال کمک مالی دولت است

به گفته وزارت اقتصاد آلمان، مذاکرات برای ارائه "اقدامات تثبیت" برای این شرکت ادامه دارد.

وی توضیح داد: "دلیل این امر افزایش شدید قیمت گاز و کاهش حجم عرضه از روسیه است."

کلاوس-دیتر ماوباخ، مدیر اجرایی یونیپر، گفت که این مذاکرات شامل تضمین های احتمالی، افزایش تسهیلات اعتباری، یا حتی گرفتن سهام توسط دولت می شود. او فاش نکرد که شرکت به دنبال چه مقدار پول است.

ماوباخ به بلومبرگ گفت: «توسعه تجارت به دلیل جنگ در اوکراین به طرز محسوسی بدتر شده است. بنا بر گزارش ها، انقباض عرضه باعث شده است که شرکت انرژی چشم انداز خود را برای سال جاری کنار بگذارد.

ماوباخ گفت: «توسعه تجارت به دلیل جنگ در اوکراین به طرز محسوسی بدتر شده است. بنا بر گزارش ها، انقباض عرضه باعث شده است که شرکت انرژی چشم انداز خود را برای سال جاری میادی  کنار بگذارد.

یونیپر یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز روسیه در اروپا به دلیل کمبود عرضه گاز از مسکو تحت فشار قرار گرفته است. در این ماه، جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان به دلیل کمبود قطعات و مسائل فنی ناشی از تحریم‌های مسکو تا 60 درصد کاهش یافت.

 واحد یونیپرو Unipro در این شرکت دارای پنج نیروگاه در روسیه بود که تقریباً یک پنجم درآمد این شرکت در سال گذشته را به خود اختصاص می داد. فشارهای بین المللی و تحریم ها که دسترسی به این درآمدها را مسدود کرده است، این شرکت را بر آن داشت تا روند فروش این واحد را آغاز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز