پس از ۳۶ سال ب‌ام‌و M۳ تورینگ معرفی شد + تصاویر

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۴:۵۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۶۳۳
پس از ۳۶ سال ب‌ام‌و M۳ تورینگ معرفی شد + تصاویر
پس از ۳۶ سال یکی از سریع‌ترین استیشن‌های حال حاضر دنیا ب‌ام‌و M۳ تورینگ با سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پس از ۳۶ سال، بالاخره ب‌ام‌و M۳ تورینگ معرفی شد. از اولین روز رونمایی از سدان M۳ در دهه ۸۰ میلادی بسیاری از علاقه‌مندان مشتاقانه منتظر پرده‌برداری از نسخه استیشن این مدل جذاب و هیجان‌انگیز بودند. حالا این اتفاق رسما رخ داده و M۳ تورینگ آمده است تا با سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت، به یکی از سریع‌ترین استیشن‌های حال حاضر دنیا تبدیل شود. موتور سه‌لیتری شش‌سیلندر خطی و توربوشارژ این نسخه توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد.

80358

نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هشت‌سرعته M Steptronic به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ که در ب‌ام‌و از آن با نام xDrive یاد می‌شود، در این استیشن به صورت استاندارد موجود است. با اتکا به چنین قوای محرکه قدرتمندی، ب‌ام‌و M۳ تورینگ قادر است در عرض فقط ۳.۶ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

حداکثر سرعت آن هم ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است. البته این سرعت در صورت سفارش آپشن M Driver's Package تحقق می‌یابد. در حالت استاندارد، حداکثر سرعت این سوپر استیشن در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این خودرو از نظر ظاهر و ابعاد ۳.۳ اینچ طولانی‌تر و ۳ اینچ عریض‌تر از محصول قبلی شرکت بی‌ام‌و از همین خانواده یعنی سری ۳ استیشن است. ارتفاع آن از سطح زمین کمتر است و برای افزایش مقاومت اتاق، از سازه‌های تقویتی بیشتر در کف استفاده شده است. این امر افزایش وزن را در پی داشته است، طوری که M۳ تورینگ ۲۰۰ پوند یا تقریبا ۹۱ کیلوگرم از سدان M۳ سنگین‌تر است. در عوض، با خواباندن صندلی‌های عقب این نسخه جدید، هزار و ۵۰۰ لیتر فضا برای حمل اشیای در دسترس قرار می‌گیرد.

در داخل کابین، پنل عریض پشت فرمان بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. این پنل که سدان M۳ فاقد آن است، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و ۱۴.۹ اینچی را در خود دارد. نمایشگر بزرگ‌تر مربوط به سیستم اینفوتینمنت و به نسخه ۸ از سیستم عامل اختصاصی ب‌ام‌و مجهز است. برای رانندگی با ب‌ام‌و M۳ تورینگ حالت‌های مختلفی تعریف شده که در هریک از آن‌ها روی راحتی، عملکرد در پیست یا انجام دریفت تمرکز شده است. این خودرو از حالت انتقال قدرت فقط به چرخ‌های عقب هم سود می‌برد.

BMW-M3_Touring-2023-1280-60

مثل سدان M۳ نسخه استیشن نیز روی رینگ‌های نوزده‌اینچی در جلو و بیست‌اینچی در عقب حرکت می‌کند. ب‌ام‌و تأکید دارد با وجود طول بیشتر بدنه، توزیع وزن آن تقریبا پنجاه‌پنجاه است و سیستم تعلیق را می‌توان برای کاربرد‌های روزانه تنظیم کرد. این خودرو با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. البته فارغ از رنگ بدنه، رنگ سقف همیشه مشکی خواهد بود.

باواریایی‌ها برای سوپراستیشن خود قیمتی برابر با ۹۷ هزار و ۸۰۰ یورو تعیین کرده‌اند و از ماه سپتامبر (شهریور) سفارش‌های مشتریان را می‌پذیرند.

منبع: Motor1.com

نظر شما