تورم در انگلستان رکورد ۴۰ ساله را شکست

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۹:۵۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۷۰۷۲
تورم در انگلستان رکورد ۴۰ ساله را شکست
دفتر آمار انگلیس اعلام کرد که تورم در انگلستان به خاطر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، افزایش قیمت مواد غذایی و کم شدن هزینه‌ کرد از سوی مردم انگلستان باعث شده تا قیمت تورم در فروشگاه‌های انگلیس به بالاترین میزان در 14 سال گذشته برسد.

افزایش هزینه‌های توزیع و تامین در کنار کاهش خرید مردم از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت‌ها عنوان شده است. فقط در ماه ژوئن تورم مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان از حدود سال 2008 به بعد رسیده است. بالا رفتن قیمت کود در کنار نهاده‌های دامی از دلایل دیگر رشد تورم مواد غذایی در انگلیس عنوان شده است.

دفتر آمار انگلیس نیز اخیرا گفته که تورم در این کشور به خاطر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است.

مایک واتکینز، دبیر کنسرسیوم خرده‌فروشی نیلسن انگلیس می‌گوید: شرایط به گونه‌ای است که مردم کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجبور کرده عادت‌های خرید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند.

وی گفت: همگام با افزایش تورم به خاطر بالا رفتن قیمت سوخت، مسافرت و حالا مواد غذایی، مردم به احتمال زیاد مخارج خارج از خانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهند داد و به سمت فروشگاه‌ها می‌روند که اجناس ارزان‌تری عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز