بیش‌از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدای امسال در سراسر کشور توزیع شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۲۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۸۰۰۴
بیش‌از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدای امسال در سراسر کشور توزیع شد
میزان توزیع انواع کالاهای اساسی در کشور از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیرماه به بیش از سه و نیم میلیون تن رسید.

به گزارش خبرگاری برنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، این شرکت براساس وظایف و مأموریت‌های خود برای تنظیم بازار انواع کالاهای اساسی کشور از مبادی داخلی و خارجی، نسبت به تأمین و ذخیره‌سازی این کالاها اقدام می‌کند و با توجه به نیاز بازار و بعد از اعلام ستاد تنظیم بازار، این کالاها را از طریق شبکه‌های عرضه سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، کالاهای توزیع شده از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیر ماه، شامل انواع گندم، برنج‌ خارجی، روغن خام و شکر سفید و خام مجموعاً به وزن سه میلیون و ۵۷۷ هزار تن می‌شود که بر مبنای پیش‌بینی و نیازسنجی بازار و پس از صدور مجوزهای توزیع از سوی مراجع ذی‌صلاح، در مراکز جمعیتی سراسر کشور توزیع شده است.

این گزارش می‌افزاید، میزان توزیع گندم در این مدت به ۳ میلیون و ۲۷ هزار تن رسیده است که این گندم‌ها در دو نوع معمولی و درومِ تولید داخل و وارداتی، برای مصارف واحدهای نانوایی و صنف و صنعت سراسر کشور توزیع شده است.

بنابر این گزارش، در این مدت همچنین ۱۸۵ هزار تن انواع برنج‌های خارجی شامل هندی، تایلندی و پاکستانی، ۲۴۱ هزار تن شکر سفید و خام، ۱۰۴ هزار تن روغن خام و ۲۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا که برای استحصال روغن خوراکی در اختیار کارخانجات روغن‌کشی قرار گرفته‌اند، در سراسر کشور توزیع شده است.

گفتنی است؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی تأمین کالاهای اساسی کشور با رصد بازارهای داخلی و بین‌المللی، با تمام توان، ظرفیت‌های تأسیساتی و تجهیزاتی و نیروی انسانی خود را در سراسر کشور به کار گرفته است و با تأمین به‌موقع کالاهای اساسی، در حال حاضر در مراکز ذخیره‌سازی سراسر کشور، میزان قابل توجهی از این کالاها نگهداری می‌شود که با توجه به نیاز موجود به بازار مصرف عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما