اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی در روز عید قربان/ تهیه دام قربانی از جایگاه‌های مجاز

۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۱۲:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۹۲۸۹
طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی به مناسبت روز عید قربان در سراسر کشور از سوی سازمان دامپزشکی کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، قاسم رضاییان معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر ذبح دام‌های قربانی گفت: در این طرح تعداد ۸۵۰ اکیپ ثابت و ۹۶۶ اکیپ سیار دامپزشکی نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را در سراسر کشور انجام می‌دهند. 

قاسم رضاییان‌زاده افزود: این اکیپ‌ها متشکل از ۱۱۶۵ دامپزشک، ۱۶۲۷ بازرس بهداشت گوشت و ۶۰۵ ناظر ذبح شرعی است. 

وی اظهار داشت: این اکیپ‌های دامپزشکی، بازرسی و ناظران ذبح از ۶ صبح روز عید قربان در جایگاه‌های موقت عرضه دام شهرداری، کشتارگاه‌ها و میادین مجاز عرضه دام فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا پایان روز و با هماهنگی سازمان دامپزشکی و شهرداری‌ها در این مراکز حضور خواهند داشت. 

رضاییان‌زاده در همین حال از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت خود و جامعه از ذبح دام فاقد هویت در روز عید قربان پرهیز کنند و دام قربانی را از جایگاه‌های موقت و مجاز عرضه دام شهرداری‌ها تهیه کنند.

 وی با اشاره به بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور تصریح کرد: این بیماری مشترک میان دام و انسان است و علایم آن در دام قابل تشخیص نیست و از این رو توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، گوشت قربانی قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود. 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که تامین سلامت بهداشت فرآورده‌های خام دامی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند گزارش خود را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سراسر کشور و اکیپ‌های نظارتی و بازرسی ارایه دهند و یا با سامانه کشوری ۱۵۱۲ تماس بگیرند و از این طریق در روند نظارت با این سازمان همراه و سهیم شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز