اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به ۴ قلم کالای اساسی

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۰۱۸۱
اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به ۴ قلم کالای اساسی
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به ۴ قلم کالای اساسی لبنی اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با رسانه ملی اظهار کرد: درج قیمت بر روی تخم مرغ پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی بود تا قیمت مصوب رعایت شود.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت کیلویی تخم مرغ را ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که درخواست کردیم قیمت عددی آن را هم بر روی تخم مرغ درج کنند.

امرالهی با بیان اینکه در نظارت بر بازار تخم مرغ کار خود را به درستی انجام داده‌ایم و با شرکت‌های مختلف برخورد لازم را انجام داده ایم، خاطرنشان کرد: آسایش و آرامش مردم مدنظر ما است و تولیدکنندگان هم شرایط خاص خود را دارند.

وی عنوان کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی متعهد شدند ۴ قلم کالای تنظیم بازاری در بخش لبنیات را با قیمت تنظیم بازار و در حد کفایت در سطح شهر توزیع کنند تا مردم با صف و کمبود کالا مواجه نشوند که این ۴ قلم شامل شیر یک لیتری کم چرب، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی یک و نیم درصد چربی، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلو گرم و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی است اما کارخانجات لبنی این روند را رعایت نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ۴/۴ /۱۴۰۰ در قرارگاه امنیت غذایی این کالاها باید حداقل ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص دهند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی از کارخانجات خواست تا ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند اما کارخانجات مدعی متضرر شدن خود بودند و وزارتخانه درخواست افزایش پلکانی این محصولات در بازار را داده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی امروز آمادگی دارند این ۴ قلم کالای اساسی را توزیع کنند و تولید کارخانجات در این ۴ قلم کالا هنوز کمتر از ۱۰ درصد است و باید این میزان افزایش یابد.

امرالهی با اشاره به این که کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند، یادآور شد: آرامش و آسایش مردم خط قرمز ما است و از این مهم نمی گذریم.

انتهای پیام/

نظر شما