افزایش بی‌سابقه دمای هوا در اروپا/ جنگل‌ها در آتش سوختند

۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۲۱:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۰۷۹۷
افزایش بی‌سابقه دمای هوا در اروپا/ جنگل‌ها در آتش سوختند
آتش سوزی مناطق جنگلی در پرتغال، فرانسه و اسپانیا موجب تخلیه مناطق مسکونی و آماده باش هزاران نفر از آتش نشانان این کشورها شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه مرکز امداد کشور پرتغال حدود ۲۰ مورد آتش سوزی مهیب در جنگل‌های این کشور و بخش‌هایی از کشور اسپانیا گزارش کرد که منجر به تخلیه روستاها و مراکز گردشگری اطراف آن شد. بالا رفتن دمای هوا عامل اصلی آتش سوزی‌ها اعلام شده است.

در فرانسه نیز گزارش‌هایی از آتش سوزی جنگلی گزارش شده است. «فابین بوچیو» بخشدار شهر ساحلی ژیروند از اعزام ۸۰۰ آتش نشان و ۶ فروند هواپیما برای اطفاء حریق خبر داده است.

در منطقه جنوبی آلگارو پرتغال که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، مقام‌های محلی به خاطر مشاهده دود غلیظ دستور تخلیه مناطق جنگلی را صادر کردند.

«ریچارد مارکز» یکی از مسئولان حفاظت جنگلی در این منطقه می‌گوید: آتش سوزی در حال ورود به یک منطقه شهری با پوشش گیاهی خشک زیادی است که نگرانی سرایت آن به مناطق مسکونی احساس می‌شود.

در ناحیه مرکزی لیریا در شمال لیسبون، مقام‌ها یک بزرگراه اصلی را به خاطر شعله‌های آتش در دو طرف جاده مسدود کردند. در این منطقه بالگردها در حال خاموش کردن آتش هستند.

در حال حاضر بیش از ۲هزار نفر از آتش نشانان کشور پرتغال برای مبارزه با آتش سوزی در جنگل‌های این کشور به مناطق مختلف این کشور اعزام شده‌اند. تقریباً همه آتش نشانان در پرتغال در حالت آماده باش قرار دارند.

اداره هواشناسی کشور پرتغال اعلام کرده است که دمای هوا در این کشور به بیش از ۴۷درجه رسیده است که از سال ۲۰۰۳ تا کنون بی سابقه بوده است.

​انتهای پیام/
نظر شما