تورم، اقتصاد آمریکا را زمین زد

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۲۷۷۱
تورم، اقتصاد آمریکا را زمین زد
ترس از تورم و رکود در آمریکا بسیاری از مشاغل را تحت تاثیرقرارداده و قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ترس از تورم و رکود در آمریکا، برخی صنایع را بیشتر از سایرین تحت فشار قرار داده است.

خریداران آمریکایی، فشار اقتصادی را نیز بیشتر از بقیه احساس می کنند زیرا افزایش قیمت گاز، مواد غذایی و طیف وسیعی از کالاها و خدمات را افزایش می دهد.

خطوط هوایی، سینماها و خرده فروشان تخصصی از جمله مشاغلی هستند که تاکنون گفته اند در برابر کندی اقتصاد محافظت شده اند.

شرکت‌های دیگری مانند مک‌دونالد نشانه‌هایی از تضعیف تقاضای مصرف‌کنندگان را می‌بینند.

با این حال، خریداران در همه جا احساس فشار می کنند. در ماه مه، شاخص تورمی که قیمت‌ها را در طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات ردیابی می‌کند، 8.6 درصد بود که نسبت به سال گذشته جهش کرده که بزرگترین جهش از سال 1981 است.

خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در مورد وضعیت مالی خود و احساسات کلی اقتصاد در ژوئن به 50.2 درصد کاهش یافت. طبق شاخص ماهانه دانشگاه میشیگان، این آمار پایین ترین سطح ثبت شده است.

تورم آلمان

با افزایش قیمت بنزین و غذا،حتی یک هنرمند مستقر در شهر نیویورک، گفت که خرید غذا از رستوران ها را به علت گرانی کمتر کرده است.

بازار مسکن که زمانی داغ بود، از جمله بازارهایی است که آشکارا از این رکود آسیب دیده است.

افزایش نرخ بهره تقاضای وام مسکن را کاهش داده است.  در حال حاضر، تقاضای وام مسکن تقریباً کاهش 50 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

در بخش خرده‌فروشی، داده‌های وزارت بازرگانی نیز کاهش تقاضا 0.3 درصدی را در ماه می نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد. این کاهش تقاضا در خرده فروشان آنلاین و خرده فروشان فروشگاه های متفرقه مانند گل فروشی ها و تامین کنندگان اداری بود.

در حالی که تقاضا برای خودروهای جدید و دست دوم همچنان قوی است، مدیران صنعت خودرو  خبر از نشانه‌هایی از مشکلات احتمالی داده اند.
به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده، با افزایش دو رقمی قیمت خودروهای نو و دست دوم طی سال گذشته، فروشندگان خودرو و سایر وسایل نقلیه موتوری شاهد کاهش 4 درصدی فروش در ماه می نسبت به ماه قبل بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز