نا امیدی شرکت های بریتانیایی درگیر تورم و تنزل سرمایه گذار

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۶:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۳۳۱۰
نا امیدی شرکت های بریتانیایی درگیر تورم و تنزل سرمایه گذار
شرکت‌های بزرگ بریتانیایی با تمرکز بر کاهش هزینه‌ها، خود را برای رکود آماده می‌کنند اما برنامه‌های سرمایه‌گذاری آنها همچنان قوی است که نشان می‌دهد از رکود شدید هراسی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس نظرسنجی شرکت حسابرسی دیلویت، شرکت‌های بزرگ بریتانیایی با تمرکز بر کاهش هزینه‌ها، خود را برای رکود آماده می‌کنند اما برنامه‌های سرمایه‌گذاری آنها همچنان قوی است که نشان می‌دهد از رکود شدید هراسی ندارند.

نزدیک به دو سوم از مدیران ارشد مالی که توسط دیلویت مورد سوال قرار گرفتند، فکر می‌کردند که رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده ناشی از افزایش تورم است که تقریبا ۹۰ درصد از مدیران مالی گفته‌اند طی دو سال آینده از ۲.۵ درصد فراتر خواهد رفت.

این نشان‌دهنده کاهش شدید رشد قیمت بیش از ۹ درصد در حال حاضر است اما بالاترین سهم از زمانی بود که این سوال برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ پرسیده شد. هزینه های ورودی بالاتر به مشتریان منتقل می شد، اگرچه شرکت‌ها حاشیه سود را نیز کاهش می‌دادند.

 

بانک مرکزی انگلیس به دقت به دنبال نشانه هایی است که نشان می‌دهد تورم بالا در اقتصاد تعبیه شده است و نشان داده است که آماده است در صورت نیاز نرخ های بهره را بیش از حرکت‌های یک چهارم درصدی معمول خود افزایش دهد.

کاهش هزینه‌ها اولویت اصلی مدیران شرکت‌کننده در نظرسنجی سه ماهه بود.

ایان استوارت، اقتصاددان ارشد دیلویت گفت که شرکت‌ها در حالی که برای رکود اقتصادی آماده می‌شوند، پول نقد جمع‌آوری می‌کنند اما قصد سرمایه‌گذاری آن‌ها، در حالی که کمتر از نظرسنجی‌های اخیر دیلویت بود، بیشتر از دوره قبل از رکود شدید قبلی در اقتصاد بود.

بر اساس گزارش رویترز، استوارت گفت: آنها مطمئنا منتظر زمان‌های سختی هستند اما عناصری وجود دارد که نشان می‌دهد در حال بررسی آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما