اروپا، از تحریم روسیه پشیمان شد

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۶:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱۱
اروپا، از تحریم روسیه پشیمان شد
اتحادیه اروپا می‌خواهد با هدف کاهش بحران در بازار جهانی مواد غذایی و محصولات کشاورزی و کود بخشی از تحریم‌های‌ روسیه را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، گزارشات حاکی از آن است که اتحادیه اروپا می‌خواهد بخشی از دارایی‌های روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به خاطر تحریم مسدود شده بود، آزاد کند.

بر اساس اطلاعات منتشر‌شده اتحادیه اروپا می‌خواهد دارایی‌های مالی چند بانک بزرگ روس از جمله وی تی وی، روسیا بانک، اوتکریت بانک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آزاد کند تا از این طریق روند تراکنش‌های مرتبط با مبادلات مواد غذایی و کشاورزی در کنار کود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تسهیل کند.

اتحادیه اروپا همچنین می‌خواهد صادرات مواد غذایی و کشاورزی از بنادر روس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تسهیل کند زیرا به خاطر تحریم‌ها این نوع فعالیت‌ها در بنادر روس متوقف شده بود.

 در عین حال اما اتحادیه اروپا قصد دارد رژیم تحریم‌ها علیه سبربانک روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شدیدتر کرده و دارایی‌های این بانک در کشورهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل مسدود کند و جلوی اکثر تراکنش‌های مالی این بانک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد.

یک منبع آگاه در بروکسل گفت: قرار دادن سبربانک روسیه در فهرست سیاه موجب مسدود شدن تمام دارایی‌های این بانک در غرب و متوقف شدن تمام تراکنش‌های مالی آن به جز تراکنش‌های مرتبط با محصولات غذایی و کشاورزی در کنار کود می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما