جزئیات هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۱۸:۵۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۳۶۲۴
جزئیات هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه
کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا با هفتمین بسته تحریمی شامل تحریم طلا، گسترش لیست سیاه و به روزرسانی تحریم های مالی و تجاری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، یک منبع در نهادهای اتحادیه اروپا گفت: کورپر با هفتمین بسته تحریمی شامل تحریم طلا، گسترش لیست سیاه و به روز رسانی تحریم های مالی و تجاری موافقت کرد.

بر اساس گزارش منابع اروپایی، بسته هفتم تحریم‌ها شامل ممنوعیت خرید طلا از روسیه در قالب محصولات نیمه‌تمام و خرد است و دسته بندی های خاصی به لیست کالاها و فناوری های دو منظوره اضافه خواهند شد.

همچنین لیست سیاه اتحادیه اروپا شامل 48 شهروند و سازمان روسی دیگر می شود و تحریم ها همچنین شامل توضیحاتی در مورد محدودیت های عملیات مالی روسیه و شرکت های روسی خواهد بود.

براساس این گزارش، با این تصمیم تمامی تحریم هایی که در حال حاضر علیه روسیه اعمال می شود به مدت شش ماه تمدید خواهد شد.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند گذشته)، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از آنها در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ به عملیات نظامی روسیه، آمریکا و متحدانش تحریم‌های همه جانبه ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند و تسلیحات تهاجمی و دفاعی به ارزش چندین میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما