آتش سوزی و گرما در اروپا تمام نمی‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۰:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۴۱۸۷
آتش سوزی و گرما در اروپا تمام نمی‌شود
در حال حاضر در سال جاری، آتش‌سوزی‌های جنگلی در ده‌ها کشور اروپایی اغلب به‌طور همزمان رخ داده است و ده‌ها هزار هکتار از زمین‌ها را سوزانده و خانه‌ها و مشاغل را ویران کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، در حال حاضر در سال جاری، آتش‌سوزی‌های جنگلی در ده‌ها کشور اروپایی اغلب به‌طور همزمان رخ داده است و ده‌ها هزار هکتار از زمین‌ها را سوزانده و خانه‌ها و مشاغل را ویران کرده است.

 

بر اساس گزارش بانک مرکزی اروپا در سال ۲۰۲۱، تغییرات آب‌وهوایی در بدترین سناریو ممکن است تا سال ۲۰۳۰ بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی اروپا را از بین ببرد.

با این حال، در حالی که قاره به آرامی در حال بیدار شدن از مسئولیت های مرتبط با آب‌وهواست، مقامات در تلاش برای درک پیامدهای کامل آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند.

به گفته آژانس رتبه‌بندی اعتباری مودی، یونان  که در تابستان گذشته بدترین تخریب اروپا را از آتش‌سوزی‌های جنگلی متحمل شد در حال حاضر می‌تواند بیشتر هزینه‌های کوتاه‌مدت را از طریق بودجه اضطراری اتحادیه اروپا پوشش دهد اما افزایش فراوانی و شدت آتش‌سوزی‌ها می‌تواند در درازمدت به صنعت گردشگری آن آسیب برساند.

استفان دایک، معاون ارشد مؤسسه مودی می‌گوید: هزینه‌های درازمدت، نه تنها به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی، بلکه به طور کلی تغییرات آب‌وهوایی، در حال افزایش است.

این یک نگرانی اقتصادی است و به احتمال زیاد بیشتر هم خواهد شد. پس سوال این است که اروپا در مقایسه با سایر مناطق چقدر موقعیت خوبی برای مقابله با این موضوع دارد؟

زمانی که بودجه‌ها و اقتصادهای ملی به دلیل بیماری همه‌گیر تحت فشار قرار گرفته‌اند، دولت‌ها برای یافتن بودجه بیشتر برای تجهیزات ضروری آتش‌نشانی تحت فشار هستند.

یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفته است که کشورهای عضو باید بهتر آماده شوند.

او گفت: آنچه که ما در آینده می‌بینیم این است که رویدادهای شدیدتر مرتبط با آب و هوا بیشتر رخ خواهد داد.

در حال حاضر کشورها در حال افزایش هزینه برای اطفای حریق هستند. گروه‌های زیست‌محیطی مانند صندوق جهانی حیات‌وحش می‌گویند که باید پول بیشتری برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها به جای خاموش‌کردن آن هزینه شود.

در گزارش اخیر، یونان، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و فرانسه ۸۰ درصد از بودجه موجود را برای مهار و فقط ۲۰ درصد را برای پیشگیری هزینه می‌کنند.

آتش سوزی ممکن است مشکل روستاهای در حال مرگ اروپا را تشدید کند.

واسیلیس دوراس، رئیس سابق فدراسیون زنبورداران یونان گفت: آتش‌سوزی درآمد افراد از جنگل‌ها را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید روستاها زنده بمانند، دولت باید راه‌هایی بیابد تا مردم را در آنجا نگه دارد تا جنگل‌ها دوباره رشد کنند.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به اینکه اروپا هنوز به اوج فصل تابستان خود نرسیده است، آب‌وهوای شدیدتری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما