هشدار به قطع ۴ تا ۸ ساعته برق در سوئیس در صورت ادامه کمبود گاز

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۴۹۰۶
هشدار به قطع ۴ تا ۸ ساعته برق در سوئیس در صورت ادامه کمبود گاز
دولت سوئیس هشدار داد در صورت کمبود گاز طبیعی و برق، احتمال قطع برق در مناطق خاصی از این کشور از 4 تا 8 ساعت در روز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه «باسلر سایتونگ» نوشت، سوئیس در صورت کمبود گاز طبیعی و برق یک طرح اضطراری در صورت بروز بحران انرژی تهیه کرده است.

به نوشته این روزنامه، دولت سوئیس چندین ماه است که در کنار شرکت های صنعتی روی این طرح کار می کند.

این شامل چندین مرحله است، اعم از یک پویش آگاهی عمومی با فراخوان هایی برای صرفه جویی در انرژی، نظیر خاموش کردن چراغ های ویترین و وسایل گرمایشی فروشگاه ها تا جیره بندی برق حدود 30 هزار مصرف کننده بزرگ انرژی.

دولت سوئیس همچنین نسبت به احتمال قطعی برق در مناطق خاصی از این کشور از چهار تا هشت ساعت در روز به عنوان اقدامی سختگیرانه هشدار می دهد.

مایکل فرانک، رئیس اتحادیه شرکت‌های برق سوئیس (VSE)، به این روزنامه گفت، این طرح در صورت کمبود برق اجرایی خواهد شد.

فرانک افزود: «شما باید این را به عنوان یک پازل تصور کنید. برق بخش‌های جداگانه به مدت چهار ساعت قطع می‌ شود، سپس در حالی که برق سایر بخش ‌ها قطع می ‌شود، برق آن قسمت ها وصل می شود. برخی از بخش ‌های این شبکه - تکه‌ های پازل - برای چهار ساعت برق نخواهند داشت و دوباره برای 4 تا 8 ساعت بسته به وضعیت برق شان وصل می شود.»

بخش دیگر، صرفه جویی در مصرف گاز را پوشش می دهد. کارشناسان دولت تخمین می زنند فراخوان کم کردن مصرف، به کاهش 5 درصدی مصرف گاز کمک کند.

این طرح همچنین به  کسب‌ وکارها پیشنهاد می‌‌کند تا در صورت امکان به جای گاز، از محصولات نفتی استفاده کنند. دولت تخمین می زند، این اقدامات بتواند مصرف را تا 20 درصد کاهش دهد. مرحله دیگر محدود کردن دما در ساختمان‌ های عمومی و ادارات است.

به نوشته این روزنامه سوئیسی، سوئیس در حال حاضر به طور کامل برق دارد. تعمیر اخیر خط لوله نورد استریم یک روسیه بر این کشور تاثیر نداشته زیرا ذخایر گاز آن قبلا کاملا پر شده بود.

با این حال، روزنامه «باسلر سایتونگ» در ادامه نوشت، چشم انداز اجرای طرح صرفه جویی انرژی به این بستگی دارد که آیا روسیه به عرضه گاز به مشتریان اروپایی و در چه حجمی ادامه می دهد یا خیر.

اخیرا اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست تا از ماه آینده به طور داوطلبانه مصرف گاز طبیعی خود را تا 15 درصد کاهش دهند زیرا این نگرانی وجود دارد که روسیه از سرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم یک» را از سر نگیرد.

این اقدام بخشی از برنامه «صرفه جویی در گاز برای زمستانی ایمن» است که در بروکسل مطرح شده و هدف آن تضمین عرضه بدون وقفه برای خانوارها و مصرف کنندگان ضروری نظیر بیمارستان ها و صنایع اصلی است.

اگر کشورهای عضو نتوانند به صورت داوطلبانه به اندازه کافی (مصرف گاز را) کاهش دهند و بحران انرژی بدتر شود و این امر به اعلام «هشدار اتحادیه» در مورد امنیت عرضه شود، منجر شود، این کاهش (مصرف) احتمالا اجباری شود.

روسیه در ماه ژوئن، ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک را که مسیر اصلی انتقال گاز به اروپای غربی است، به 40 درصد ظرفیت کاهش داد و علت آن را نرسیدن توربین هایی که برای تعمیرات به کانادا فرستاده بود، اعلام کرد.

کانادا نیز توربین ها را به علت تحریم های روسیه توقیف کرده بود. در نهایت، آلمان و کانادا تسلیم شدند و قرار شد توربین ها به روسیه تحویل داده شود.

پس از آن، دوشنبه گذشته، روس ها اعلام کردند که جریان گاز این خط لوله از امروز و به مدت 10 روز برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات متوقف می‌شود.

سال گذشته نیز بین روزهای 13 تا 23 جولای فعالیت این خط لوله متوقف شده بود. حجم انتقال این خط لوله در سال 2021 یک میلیارد و 670 میلیون مترمکعب بود، اما امسال شرایط برای روس‌ ها تغییر کرده است.

کاهش صادرات گاز روسیه از طریق این خط لوله به اروپا برنامه اتحادیه اروپا برای پر کردن انبارهای ذخیره گاز پیش از رسیدن فصل زمستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مختل خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز