آمادگی اوکراین برای صادرات ۶۰ میلیون تن گندم و غلات در ۹ ماه

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۱:۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۵۱۵۷
آمادگی اوکراین برای صادرات ۶۰ میلیون تن گندم و غلات در ۹ ماه
مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که این کشور می‌تواند ظرف 8 تا 9 ماه آینده 60 میلیون تن گندم و غلات به بازار جهانی صادر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اولگ اوستنکو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که این کشور می‌تواند تا 9 ماه آینده 60 میلیون تن غلات به بازار جهانی صادر کند.

وی طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی 24 اوکراین گفت: اگر همین حالا بنادر باز شوند و از ما درخواست صادرات 60 میلیون تن محصولات کشاورزی بشود، ما این حجم غلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی 8 تا 9 ماه صادر خواهیم کرد.

به گفته اوستنکو این 60 میلیون تن شامل 40 میلیون تن برداشت محصول طی سال جاری و 20 میلیون تن غلات فصل برداشت گذشته است. طی امسال هم میزان برداشت محصول اوکراین 60 میلیون تن است که 20 میلیون تن آن مصرف داخلی اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین خواهد کرد.

این مقام اوکراینی تاکید کرد که اگر بنادر با سرعت کمی آغاز به کار کنند ممکن است صادرات این حجم از محصولات کشاورزی 20 تا 24 ماه زمان ببرد.

چند روز پیش یک توافق بین روسیه و اوکراین برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی این کشور به بازار جهانی در استانبول ترکیه امضا شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز