اعتراضات کارگری، بحران جهانی تورم را وخیم‌تر می‌کند

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۱:۳۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۵۷۵۱
تهدید کارگران شاغل در زنجیره های اصلی تامین کالا به اعتصاب، به دلیل نارضایتی از اوضاع شغلی خود، می تواند بحران تورم را وخیم‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگرانی که نقش کلیدی را در زنجیره‌های تامین در سراسر جهان ایفا می کنند، به خوبی می‌دانند که شغل آنها هرگز تا به این اندازه مهم نبوده است  و آنها اکنون از اهرم اعتراض استفاده می‌کنند و خواستار شرایط بهتر اشتغال هستند.

 اعتراضات کارگری در همه نقاط زنجیره تامین جهانی، از جمله راه‌آهن، حمل‌ونقل، انبارها و بنادر، و در همه نقاط جهان از  استرالیا گرفته تا پرو در حال افزایش است.

«کِیتی فاکس هادس» مدرس روابط استخدامی در دانشکده مدیریت دانشگاه شفیلد در انگلیس در این زمینه گفت: «زنجیره‌های تأمین جهانی برای مقابله با بحرانی هایی مانند همه‌گیری تنظیم نشده اند و کارفرمایان واقعا بار این بحران را بر کارگران منتقل کرده‌اند.»

اویل پرایس تورم را مهم ترین مساله سیاسی کنونی ارزیابی کرد و نوشت اختلال هایی که در زنجیره های عرضه کالاها ایجاد شده تاثیرات پیچیده ای بر قیمت ها داشته و اهمیت فوق العاده ای یافته است.

حتی تهدید به اعتصاب نیز می تواند باعث افزایش قیمت ها شود؛ همان طوری که در سال جاری در نروژ اتفاق افتاد و کارگران بخش انرژی تهدید به اعتصاب کردند و قیمت گاز طبیعی اروپا در نتیجه چنین تهدیدی افزایش یافت.

بر اساس گزارش ها، در آمریکا، تهدید اعتصاب در بخش راه آهن خطر بسیار مشهودی است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند به حل اختلافات درباره شرایط کاری ۱۱۵ هزار کارگر و کارفرمای آنها کمک کند.

بزرگترین تهدید در آمریکا ۲۲ هزار کارگر اسکله ساحل غربی است که قراردادهای آنها در اوایل ماه ژوئیه به پایان رسید. آنها در بحبوحه مذاکره برای یک قرارداد جدید هستند و هم کارگران و هم کارفرمایان گفته اند که قصد دارند از تعطیلی بنادر جلوگیری کنند.

در انگلیس نیز مساله مشابهی وجود دارد و رانندگان قطار تهدید به اعتصاب در ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) کرده اند.

کانادا شاهد بود که «ده‌ها هزار» کارگر ساختمانی در ماه مه (اردیبهشت) کار خود را ترک کردند و راه‌آهن‌های این کشور نیز با خطر اعتصاب مقابله کردند.

کامیون داران در پرو در این ماه اعتصاب سراسری برگزار می کنند. آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز به دلیل اعتراض کارگران با تاخیرهایی در ارائه خدمات مواجه شده اند.

بنادر آلمان به تازگی با یک اعتصاب دو روزه مواجه شده اند و صنعت کشتی سازی کره جنوبی نیز با اعتراضات روبرو شده است.

اویل پرایس در پایان نوشت: در خارج از زنجیره عرضه، اعتصابات کارگری همچنان ادامه دارد. بعد از همه گیری شرکت های هواپیمایی با کمبود نیرو مواجه هستند  و به دلیل اعتصابات کارگری با اختلال در پروازها مواجه بوده اند.

فرودگاه شارل دوگل فرانسه بعد از اعتصابات کارگری مجبور به لغو پروازها شد و فرودگاه هیترو در انگلیس با دشواری از بروز سرنوشت مشابهی خودداری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز