سایه سنگین تحریم روسیه بر تولید صنعتی آلمان

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۲۳:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۰۷۵
سایه سنگین تحریم روسیه بر تولید صنعتی آلمان
به دنبال تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه درپاسخ به اقدام نظامی مسکو در اوکراین که بامخالفت آشکاروپنهان کشورهای عضو مواجه است، اکنون بازخورد معکوس تحریم‌ها خود را نشان داده وآلمان به عنوان لوکوموتیو اقتصادی اروپا به علت افزایش بهای گاز و انرژی ناگزیر به کاهش و یا توقف تولید صنعتی خود شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان موسوم به (DIHK) اعلام کرده است که تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های صنعتی  در آلمان به دلیل افزایش قیمت گاز مجبور به توقف یا کاهش تولید شده اند.

این انجمن با صدور بیانیه ای دراین خصوص اعلام کرده است: درمجموع ۱۶ درصد از شرکت های صنعتی ناگزیرند در پاسخ به وضعیت کنونی انرژی تولیدات خود را کاهش و یا به سرعت برخی از بخش های شرکت را از فعالیت بازدارند.

تارنمای خبری این رسانه روسی نوشت: بررسی های به عمل آمده توسط DIHK نشان می دهد که کسب و کارهای انرژی بر، که مصرف آنها دو برابر میانگین  صنعتی است، به شدت آسیب دیده اند و در مجموع ۳۲ درصد از شرکت های «انرژی بر» مجبور به کاهش تمام یا بخشی از تولیدات خود شده اند.

این بررسی و مطالعه همچنین مشخص ساخت که بسیاری از شرکت های آلمانی هنوز حجم قابل توجهی گاز را برای سال جاری خریداری نکرده‌ و تنها نیمی از آنها پیشتر نیاز خود را تنها  از طریق «عقد قرارداد» تامین کرده‌اند.

«پیتر آدریان» (Peter Adrian) رئیس انجمن اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان این آمار و ارقام را هشدار دهنده خواند و تاکیدد کرد که بهای بالای انرژی می تواند برای تولیدات آلمان بسیار مخرب باشد و آنرا تحت فشار قرار دهد.

لوکوموتیو اقتصادی اتحادیه اروپا به پایان راه رسیده است

 «گلن دیسن» (Glenn Diesen) استاد دانشگاه نروژ در تحلیلی در مورخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ با اشاره به وضعیت اوکراین و تلاش غرب برای تحریم بخش انرژی روسیه پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان بعنوان قوه محرکه و لوکوموتیو اتحادیه اروپا به آخر خط رسیده است.

سایه سنگین تحریم روسیه بر تولید صنعتی آلمان

بنابر پژوهش های این استاد دانشگاه نروژ که در شبکه خبری راشاتودی انعکاس یافته است، با تحریم روسیه در بخش انرژی از سوی غرب، اقتصاد آلمان رو به زوال نهاده و مدل اقتصادی آن در حال ویران شدن بوده و اکنون با احتمال یک فاجعه اقتصادی روبرو است.

در گزارش راشاتودی در این رابطه آمده است: آلمان به تازگی نخستین کسری تجاری ماهانه خود را طی سه دهه اخیر تجربه و به ثبت رسانده است، بطوریکه رئیس اتحادیه بازرگانی فدراسیون آلمان هشدار داد، صنایع کلیدی این کشور به علت کمبود و افزایش بهای انرژی بطورکل از هم فرو خواهند باشید، در نتیجه دوران طلایی لوکوموتیو اقتصاد اتحادیه اروپا هم اکنون به پایان راه رسیده است؛  حال غرب با مجموعه ای از یک فاجعه اقتصادی روبرو است که ناشی از بدهی های ناپایدار، تورم سرسام آور، کاهش رقابت پذیری و اکنون نیز بحران انرژی در راس آن قرار دارد، اکنون این آلمان است که بیش از روسیه با تشدید تنش بین غرب و مسکو، دچار آسیب شده است.

مجارستان: اتحادیه اروپا اهمیت گاز روسیه را کتمان نکند

درهمین حال مجارستان بعنوان یک عضو  اتحادیه اروپا که آشکارا مخالف تحریم گاز روسیه است نسبت به کتمان واقعیت پشت پرده این تحریم به غرب و سایر کشورهای عضو هشدار داد.

 پیتر سیجارتو  (Peter Szijjarto)  وزیر امورخارجه مجارستان در مورخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱  هشدار داد که امنیت انرژی در اروپا نباید بعنوان یک مساله ایدئولوژیک نگریسته شود و از اتحادیه اروپا خواست تا  واقعیت گاز روسیه را «پنهان» نسازد.

سایه سنگین تحریم روسیه بر تولید صنعتی آلمان

وزیر امورخارجه مجارستان خاطرنشان کرد: شفاف بگویم، از برخی از سیاستمداران پیشرو در کشورهای اروپایی می‌شنوم که طی ماه‌های اخیر مدعی شده اند که ترتیب همه چیز را ( در زمینه گاز طبیعی روسیه) داده و منابع جایگزین برای آن یافته اند و گاز را از جایی دیگر خریده‌ و خود را از شر وابستگی به روسیه رهانیده‌اند، پس اگر اینگونه است چرا زنگ های خطر را به صدا در آورده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز