هفت درصد نفت چین را ایران تامین میکند

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۹:۵۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۶۱۹۲
هفت درصد نفت چین را ایران تامین میکند
داده‌ها نشان داد که روسیه برای دومین ماه در ماه ژوئن جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین حفظ کرد زیرا خریداران چینی از عرضه با قیمت پایین تر خریداری کرده اند و محموله های پرهزینه از عربستان سعودی را کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات نفت روسیه، شامل عرضه‌شده از طریق خط لوله سیبری شرقی اقیانوس آرام و محموله‌های دریایی از بنادر اروپا و خاور دور روسیه، در مجموع به 7.29 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال گذشته نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است. .

با این حال، عرضه روسیه در ماه ژوئن، معادل حدود 1.77 میلیون بشکه در روز، کمتر از رکورد ماه می که نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز بود، سطحی بود که تحلیلگران انتظار داشتند حفظ شود.

چین 5.06 میلیون تن یا 1.23 میلیون بشکه در روز از عربستان سعودی وارد کرد که نسبت به 1.84 میلیون بشکه در روز در ماه مه و 30 درصد کمتر از سطح ژوئن سال گذشته کاهش داشت.

واردات سالانه روسیه از روسیه در مجموع به 41.3 میلیون تن (1.67 میلیون بشکه در روز) رسیده است که 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما همچنان پس از عربستان سعودی که 43.3 میلیون تن (1.75 میلیون بشکه در روز) عرضه کرده است، قرار دارد که یک درصد کمتر از سال گذشته است. مرحله.

کل واردات نفت خام چین در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد خود در چهار سال اخیر سقوط کرد زیرا محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضای سوخت شد. افزایش واردات از روسیه نیز جایگزین عرضه از آنگولا و برزیل شد.

داده های گمرک نشان می دهد چین در ماه گذشته 260 هزار تن نفت خام از ایران وارد کرده است که چهارمین محموله نفت خام ایران از دسامبر گذشته است که تایید گزارش قبلی رویترز است.

علیرغم تحریم های آمریکا علیه ایران، چین همچنان نفت ایران را که معمولاً به عنوان عرضه از کشورهای دیگر عرضه می شود، ادامه داده است. این ذخایر، تقریباً 7 درصد از کل واردات نفت خام چین، با رقابت جریان رو به رشد روسیه مواجه است.

گمرک واردات از ونزوئلا را صفر اعلام کرد. شرکت های نفتی دولتی از اواخر سال 2019 به دلیل ترس از شکست تحریم های ثانویه ایالات متحده از خرید خودداری کرده اند.

واردات از مالزی که اغلب به عنوان نقطه انتقال نفت ایران و ونزوئلا در دو سال گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، سالانه 126 درصد افزایش یافت و به 2.65 میلیون تن رسید.

به طور جداگانه، داده ها همچنین نشان داد واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) چین در مجموع به 520530 تن رسیده است که دومین حجم ماهانه حداقل از ابتدای سال 2021 است.

داده ها نشان می دهد واردات LNG روسیه برای نیمه اول سال 2022 - بیشتر از پروژه ساخالین-2 در خاور دور و یامال ال ان جی در قطب شمال روسیه - تقریباً 30 درصد در سال افزایش یافته و به 2.36 میلیون تن رسیده است.

این در مقابل کاهش 21 درصدی کل واردات LNG کشور در مدت مشابه سال به سال است.

 

در زیر تفکیک دقیق واردات نفت با حجم بر حسب تن آورده شده است:

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز