نگرانی نروژ از کمبود لاستیک در زمستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۲۲:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۶۴۰۷
نگرانی نروژ از کمبود لاستیک در زمستان
مسکو که از تولید کننده های اصلی یخ شکن برای کشورهای شمال اروپا بوده حالا با تحریم های غرب علیه این کشور نروژ اعلام کرده‌ است که در زمستان با کمبود لاستیک خودرو مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، صنعت لاستیک تنها یکی از صنایع بی‌شماری است که به دلیل تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه تحت تاثیر قرار گرفته و منجر به کمبود و کاهش عرضه محصول در سراسر اروپا شده است.

آمارها نشان می دهد نزدیک به یک سوم لاستیک مصرفی نروژ در روسیه تولید می شود، اما در پی تحریم های غرب علیه مسکو، نروژ تولید لاستیک را در این کشور متوقف کرده است.

صنعت تایر نروژ هشدار داده است که به دلیل جنگ در اوکراین، احتمال کمبود لاستیک در فصل زمستان آینده وجود دارد.

روسیه مدت‌هاست که تولیدکننده اصلی تایرهای یخ شکن برای  کشورهای شمال اروپا بوده است.

«پاول اورد» مدیر عامل شرکت تولید تایر Starco Norge، یکی از بزرگترین تامین کنندگان لاستیک خودرو در نروژ در گفت و گو با روزنامه این کشور، تشریح کرد که تامین کنندگان در بخش تولید لاستیک خودرو با هدف کاهش هزینه تولید کارخانه های تولیدی را در روسیه راه اندازی کردند.

اما با آغاز تحریم ها دیگر لاستیکی از روسیه وارد نمی شود و آنها در حال انتقال کارخانه ها به خارج از کشور هستند. وی تاکید کرد که تامین کنندگان لاستیک در تلاش هستند تا با وجود مشکلات بزرگ  از کشورهای آسیایی مانند چین، کره و ژاپن لاستیک تهیه کنند.

اورد همچنین اضافه کرد که نبود نوع خاصی از فولاد که به طور معمول از اوکراین وارد می شد، وضعیت را دشوارتر کرده است.

مدیرعامل کارخانه تولید لاستیک DekkTeam Årnes در نروژ هم ضمن تائید این چالش گفت که شاهد افزایش چشمگیر تقاضا در اروپا است.  

وی افزود: بدون شک در پاییز کمبود لاستیک وجود خواهد داشت. زیرا پیش از این مشتری ها می‌توانستند بین انواع مختلف لاستیک انتخاب کنند، اما دیگر وضعیت تغییر کرده و مکن است بسیاری از مشتریان مجبور شوند برای کاهش خطر در نتیجه لغزندگی روی برف در زمستان رانندگی را کنار بگذارند.

هم زمان انجمن اتومبیل نروژ (NAF) به رانندگان توصیه کرد که تصمیم سخت را بگیرند و قبل از اینکه کمبود تشدید شود همین حالا لاستیک خودرویشان را تامین کنند.  

در اوایل سال جاری، ۶ تولیدکننده برتر لاستیک خودرو، از جمله "میشلن"، "نوکیان" و "بریجستون"، تولید خود را در روسیه به دلیل جنگ در اوکراین متوقف کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز