تورم استرالیا رکورد ۲۰ ساله را شکست

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۰۱:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۶۴۲۰
تورم استرالیا رکورد ۲۰ ساله را شکست
افزایش شدید قیمت مواد غذایی و کشاورزی در کنار سوخت و حامل‌های انرژی باعث شده تا در سه ماهه دوم سال 2022 باعث نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان در 21 سال گذشته برسد. البته پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، افزایش شدید قیمت مواد غذایی و کشاورزی در کنار سوخت و حامل‌های انرژی باعث شده تا در سه ماهه دوم سال 2022 باعث نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان در 21 سال گذشته برسد. البته پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

برخی کارشناسان بر این باورند که برای کنترل تورم نرخ بهره در این کشور باید دو برابر شود.

در حالی شاهد انتشار این گزارش طی ساعات گذشته هستیم که قرار است فردا هم جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا، گزارش پیش‌بینی بودجه این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روزرسانی کند.

وی هشدار داده که اوضاع تورم در این کشور بدتر خواهد شد؛ اطلاعات اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که نرخ تورم این کشور به بالاترین میزان از سال 2001 تاکنون رسید و دو برابر میزان افزایش حقوق‌هاست.

پیش‌بینی می‌شود در نشست پیش روی بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره در این کشور نیم درصد افزایش یابد؛ انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره بانکی این کشور را 0.75 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز